SEO vs SEM: care este diferența?

Ce sunt SEO și SEM?   

Ambele se referă la strategiile de căutare și, în general, la promovare online. SEO stă pentru Search Engine Optimization (Optimizare pentru Motorul de Căutare), iar SEM stă pentru Search Engine Marketing (Marketing pentru Motorul de Căutare).

Aunumite elemente SEO și SEM se intersectează, se suplimentează sau se completează reciproc și pot fi folosite ca parte a unei strategii mixte de marketing și promovare pe web. Uneori, termenii SEO și SEM să se sudească sau chiar semuinească, dar există diferențe importante.

Ce este SEO?  

SEO se referă la acțiunile noastre care pot ajuta un site web să apară în clasamentele motoarelor de căutare (SERPs, Search Engine Results Pages). Oricine cu o idee de bază despre SEO știe că această strategie poate fi practicată prin optimizarea conținutului unei pagini web, prin crearea conținutului și prin implementarea unor link-uri externe.

Este important să rețineți că SEO se referă la optimizarea conținutului și procesului de creare a conținutului pentru motoarele de căutare, ceea ce are ca rezultat clasarea mai sus în clasamente – astfel, cresc în mod semnificativ șansele ca site-ul dvs. să fie descoperit și vizitat, ceea ce înseamnă, în final, mai multe vizite și încasări.

Un exemplu elementar de SEO este atunci când creați conținut, parcurgând anumite pași și când respectați anumite reguli stabilite de motoarele de căutare. Printre acestea se numără folosirea cuvintelor cheie în mod corespunzător, crearea unor link-uri către alte pagini externe și interne, asigurarea unei bune experiențe mobile etc.

Ce este SEM?  

Acest termen se referă la acțiunile speciale pe care le puteți face pentru a promova conținutul și site-ul web în căutări prin intermediul publicității convenționale. SEM implică investiții în această publicitate și vizează atât cautări reale cât și reclamele selecționate pe baza cuvântului cheie sau ai algoritmiilor.

Un exemplu folosind SEM. ar fi oferirea de bani ca recompensă pentru clasarea mai sus în clasamentele motoarelor de căutare, prin achiziționarea acestor clasamente. Acest lucru se face prin intermediul unor comerți bazate pe cuvinte cheie, așa-numită publicitate „Paid Search”.

Publicitatea PPC (Plătit pe clic) este un alt exemplu de SEM, care implică investiții în vederea proiectării și difuzării unui anunț publicitar la o plată per clic pe internet. Din moment ce majoritatea anunțurilor PPC se selectează bazat pe căutări cheie, SEO și strategia PPC poate fi considerată „lucrand împreună” pentru obținerea unor rezultate semnificative în căutare.

Avantajele și dezavantajele SEO și SEM  

SEO și SEM pot fi folosite împreună sau separat, adică în mod individual. Fiecare strategie are avantajele și dezavantajele sale, astfel încât să vă puteți face o imagine mai clară despre ce strategie ar putea fi cea mai bună pentru promovarea produselor și serviciilor site-ului dvs. web.

Avantajele SEO:

  • Cercetarea și strategia sunt esențiale – semnificația cuvintelor cheie și optimizarea conținutului și a procesului de publicare vor da cele mai bune rezultate când vine vorba de căutări.

  • SEO este obiectiv – SEO este bazat pe regulile motoarelor de căutare și urmează un set de principii predeterminate și obiective, astfel încât să se obțină un clasament mai bun.

  • SEO practicat corect duce la încredere clienților – SEO îmbunătățit corespunzător înseamnă clasarea mai sus în clasamente și, prin urmare, poate contribui la încrederea în site-ul și produsele pe care le oferiți.

Dezavantajele SEO:

  • SEO necesită mult timp și efort – SEO poate fi uneori de durată și poate necesita mult timp pentru a obține rezultatele așteptate;

  • Necesită cunoștințe și un buget – SEO necesită cunoștințe în domeniul motoarelor de căutare și în crearea de conținut pentru a obține de pe urma lor cât mai multe; trebuie, de asemenea, să aveți un anumit buget pentru a ajunge la realizarea obiectivelor.

Avantaje SEM:

  • Reacționare rapidă și efecte de durată – rezultatele pot fi obținute într-un mod quic și poate contribui la crearea unei baze de clienți pentru produsele și serviciile dvs.

  • Este eliberator și poate avea rezultate imediate – evitați conținutul mare de SEO / cuvinte cheie și investiți în publicitate pentru a obține cele mai bune rezultate;