Optimizarea motorului de cautare (SEO) consta in mai multi factori, iar unii dintre cei mai importanti sunt factorii SEO off page. Acesti factori sunt esentiali pentru o buna pozitionare in motoarele de cautare, si sunt o parte uriasa a oricarei strategii de marketing digital. Aceasta parte acopera sarcinile pe care le vom efectua in afara site-ului nostru, si care vor ajuta la pozitionarea acestuia.
Cand doriti sa creati si sa construiti o strategie pentru pozitionarea site-ului dvs., este esential sa stabiliti factorii SEO On Page si SEO Off page. Primul dintre cei mentionati reprezinta tot ce are legatura cu factorii interni ai site-ului dvs., in timp ce al doilea (si despre care vom discuta in acest post), este legat de factorii externi ai site-ului dvs., si necesita o analiza backlink pentru o buna vizibilitate in paginile motoarelor de cautare.
Pozitionarea unui site prin diferite sarcini efectuate extern, cum este SEO off page, necesita o strategie planificata care sa garanteze realizarea obiectivului urmarit: imbunatatirea pozitionarii online a unui site.
Baza oricarei strategii de pozitionare SEO off page a fost obtinerea de linkuri inbound pentru site-ul dvs. Cu toate acestea, nu toate link-urile sunt valide. Pentru a intelege acest lucru si pentru a dezvolta o strategie eficienta, vom clarifica conceptele care se invart in jurul SEO off page.
Ce inseamna seo off page?
Prin definitie, SEO Off page este un set de tehnici externe care sunt utilizate pentru a imbunatati pozitia web a site-ului dvs. in SERP (motoarele de cautare). Este, in esenta, ceea ce spune motoarelor de cautare ce cred altii despre site-ul dvs. Dupa cum va puteti imagina, avand o buna strategie SEO off page este foarte important pentru pozitionarea dvs. organica. Este un indicator clar al relevantei paginii dvs. pentru alti utilizatori.
Unul dintre cei mai importanti factori ai SEO off page sunt paginile care va mentioneaza, cele care plaseaza link catre site-ul dvs. SEO off page este responsabil pentru obtinerea autoritatii si a relevantei paginilor dvs., astfel incat motoarele de cautare sa aiba incredere in dvs. si sa le pozitioneze pentru cuvintele cheie tinta.
De ce este SEO off page atat de important pentru site-ul meu?
Desi poate parea putin nedrept, pentru motoarele de cautare este foarte important ce cred altii despre dvs. Tineti minte ca, la urma urmei, ele nu sunt altceva decat roboti formati din mii de algoritmi (neintelesi pentru majoritatea dintre noi) care nu pot comenta daca un site este bun sau nu asa cum face un om. Daca Google (sau orice alt motor de cautare) vede ca pagina dvs. este legata de alte site-uri pe care le considera relevante, va va acorda o mai buna pozitionare. Va spunem mai detaliat cum functioneaza SEO Off Page.
Ce beneficii ofera SEO off page?
– Veti avea reclama permanenta de pe alte site-uri.
– Imbunatateste numele sau marca dvs. pe web, oferind relevanta si autoritate. Obtineti notorietate, popularitate, incredere, relevanta … sau cum vreti sa o numim. Pe scurt, acest lucru se traduce prin faptul ca marca dvs. este recunoscuta si asociata cu anumite criterii de calitate (subiective), astfel incat, atat publicul cat si concurenta noastra sa ne identifice in cadrul sectorului nostru ca punct de referinta.
– Creste autoritatea domeniului dvs. care afecteaza in mod direct pozitionarea, in special prin intermediul „link juice“ transmis de la site-uri legate de ale noastre si care, la randul lor, au autoritate in cadrul aceluiasi sector.
“Link Juice” este termenul utilizat in lumea SEO pentru a ne referi la valoarea transmisa de la o pagina sau de la un site la altul. Motoarele de cautare vad link-urile ca voturi de la alte site-uri ca pagina dvs. este valoroasa si merita promovata.
– Va creste traficul organic. Acesta va fi rezultatul site-urilor care vor plasa link catre site-ul dvs. Vizitatorii acestor pagini vor avea acces la link-urile dvs., crescand semnificativ vizitele pe site.
– Creste pozitionarea cuvintelor cheie ale site-ului dvs. in motoarele de cautare. Acest lucru va va permite sa va imbunatatiti vizibilitatea.
Cum se face SEO off page?
In mod normal, SEO off page este asociat cu crearea de linkuri inbound (backlinks) si acest lucru se datoreaza faptului ca, cel mai puternic mod de a creste autoritatea si relevanta unei pagini este prin utilizarea corecta a backlink-urilor.
Desi este adevarat ca pentru a crea o buna strategie de linkbuilding, care este, in cele din urma, SEO off page, trebuie sa tinem cont de mai multe aspecte pe care vi le prezentam mai jos.
Link Building este regele SEO off page
Construiti si cautati linkuri de calitate. Acesta este primul si cel mai important lucru de retinut in legatura cu link-urile. Link Building este cea mai populara tehnica de marketing utilizata de profesionistii din intreaga lume. Este rezultatul cel mai dorit din toate – intr-o oarecare masura.
Exista doua moduri fundamentale prin care motoarele de cautare folosesc link-urile:
– Pentru a descoperi noi pagini web
– Pentru a determina cat de bine ar trebui sa se clasifice o pagina in rezultatele obtinute
Odata ce motoarele de cautare au accesat cu crawlere paginile de pe internet, pot extrage continutul acestor pagini si le pot adauga in indexurile lor. In acest fel, ele pot decide daca considera ca o pagina are o calitate suficienta pentru a fi bine clasata pentru cuvintele cheie relevante. Cand decid acest lucru, motoarele de cautare nu privesc doar continutul paginii. Ele analizeaza, de asemenea, numarul de linkuri plasate catre pagina dvs. de pe site-uri externe, si calitatea acestor site-uri externe. In general, cu cat sunt mai multe site-uri de inalta calitate care plaseaza link catre dvs., cu atat este mai probabil sa va pozitionati bine in rezultatele cautarii.
Link-urile ca factor de clasificare sunt ceea ce a permis lui Google sa inceapa sa domine piata motoarelor de cautare la sfarsitul anilor 1990. Unul dintre fondatorii Google, Larry Page, a inventat PageRank (PageRank este un calcul prin care Google evalueaza calitatea si cantitatea de link-uri plasate catre o pagina Web, pentru a determina un scor relativ al importantei si autoritatii respectivei pagini pe o scara de la 0 la 10.), pe care Google l-a folosit pentru a masura calitatea unei pagini, bazata partial pe numarul de linkuri plasate catre pagina respectiva. Aceasta metrica a fost apoi utilizata ca parte a algoritmului de clasificare generala si a devenit un factor puternic de clasificare, deoarece a fost o modalitate foarte buna de determinare a calitatii unei pagini.
Tipuri de link-uri
Imagine vs. text: link-urile contextuale (cele care sunt integrate in continut) au de obicei o valoare mai mare decat link-urile incorporate in imagini. In link-urile de imagine, trebuie inclus atributul ALT, care va servi drept inlocuitor pentru textul ancora.
Link-uri de calitate: link-urile care provin din domeniile educationale (.edu), guvernamentale (.gov) si organizationale (.org) au o valoare mai mare, deoarece sunt site-uri cu autoritate, recunoscute de Google.
Link-uri organice si artificiale: link-urile organice sunt cele primite in mod natural. Acest lucru se intampla atunci cand un site sau blog plaseaza un link catre site-ul nostru deoarece considera ca este interesant si merita sa fie mentionat. Pe de alta parte, link-urile artificiale, sunt cele care sunt realizate prin link-building. Nu inseamna ca link-urile artificiale sunt negative, atat timp cat exista o buna strategie de a obtine link-uri cu autoritate.
Dofollow si link-urile nofollow: asa cum am comentat anterior, avantajul va fi ca majoritatea link-urilor sunt de tip dofollow (cele naturale care ofera valoare). Cu toate acestea, unele link-uri nofollow pot contribui, de asemenea, in mod natural la profilul de backlink. Inainte de a continua cu strategia de optimizare, este important sa se faca o analiza SEO a tuturor link-urilor, atat interne, cat si externe.
Ce sunt linkurile Dofollow si Nofollow?
- Ce sunt link-urile Nofollow – Exista un atribut care poate fi aplicat uneori la linkurile numite “nofollow”. Daca este adaugat, nu veti observa nicio diferenta daca sunteti utilizator. Dar, daca va uitati la codul linkului, acesta va arata putin diferit: <a href=”https://www.mogu.ro” rel=”nofollow”>agentie seo mogu</a>
Retineti extensia rel = “nofollow”. Acest lucru spune spune motorului de cautare sa nu treaca nici un PageRank prin acest link catre adresa URL tinta. Altfel spus, ii spuneti motorului de cautare sa nu aiba incredere in acest link si sa nu il ia in considerare.
Principalul motiv pentru care un site ar putea utiliza nofollow, se refera la scenarii in care site-ul respectiv nu are control total asupra link-urilor care sunt adaugate pe paginile sale. Cu alte cuvinte, ele nu vor un vot de incredere de la Google atunci cand nu stiu daca link-urile primite pe site sunt sau nu sigure. Acest lucru se imtampla mai frecvent decat v-ati astepta – aici sunt cateva exemple:
– Comentarii de blog
– Mesaje pe forum
– Pagini Wiki editabile (de exemplu, Wikipedia)
– Yahoo! Answers
– Comentarii Guest post
Utilizatorii pot adauga gratuit link-uri pe fiecare dintre aceste locuri si, din cauza numarului mare, nu este practic sa moderati fiecare dintre aceste link-uri. Deci, pentru a descuraja spam-ul, site-ul va alege adesea sa aplice un atribut nofollow la toate link-urile postate de alti utilizatori.
- Ce sunt link-urile Dofollow – In comparatie cu link-urile Nofollow, link-urile Dofollow sunt link-uri care se inscriu in clasamentul SEO. Implicit, majoritatea link-urilor pe care detinatorii de site-uri le creeaza pentru propriile lor site-uri, sunt Dofollow. Obtinerea de link-uri Dofollow este un obiectiv principal pentru majoritatea strategiilor SEO.
Un link Dofollow are un cod HTML care arata astfel: <a href=“https://mogu.ro/”>mogu</a>. Observati ca nu trebuie sa adaugati atribute speciale la link pentru a fi urmariti.
Link-urile Dofollow permit motoarelor de cautare sa le urmeze si sa ajunga la site-ul nostru. Daca un site se va conecta la dvs. cu acest link, atat motorul de cautare, cat si utilizatorii, va vor putea urmari. Cea mai buna modalitate de a oferi cuiva un link Dofollow este prin introducerea cuvintelor cheie in textul ancora. Asta inseamna ca, atunci cand va conectati la orice site sau pagina, utilizati cuvantul cheie vizat ca text ancora.
Importanta link-urilor externe sau backlink
Link-urile sunt din ce in ce mai importante pentru Google. Si nu numai link-urile externe, tineti cont de faptul ca si link-urile interne sunt, de asemenea, luate in considerare de motorarele de cautare. Deci, ca un sfat, incepe sa plasati link catre propriile pagini ( intotdeauna cu bun simt deoarece o supra optimizare SEO poate fi penalizata). Folositi link-urile interne si externe in mod natural.
Si daca exista ceva mai important decat link-urile interne, acestea sunt, desigur, backlink-urile.
Backlink este un link pe care un site il primeste de la un alt site. Backlink-urile au un impact enorm asupra preeminentei site-ului in rezultatele motorului de cautare. Acesta este motivul pentru care sunt considerate foarte utile pentru imbunatatirea clasamentului unui site. Motoarele de cautare calculeaza clasamentele utilizand mai multi factori pentru a afisa un site in rezultatele cautarii.
In cazul in care alte pagini ale aceluiasi sector sau aceeasi nisa plaseaza link catre site-urile dvs., Google va intelege ca aveti un continut de inalta calitate. Pe de alta parte, nu toate site-urile care plaseaza link catre site-urile dvs. au aceeasi valoare. Cele mai bune link-uri provin din:
- Site-uri cu autoritate inalta.
- Site-uri cu adrese IP diferite.
- Site-uri cu vechime.
- Site-uri cu subiect conex.
- Site-uri cu aceeasi limba.
- Site-uri care publica continut original si de inalta calitate.
Linkbaiting: generarea pasiva de link-uri
Linkbaiting este o tehnica SEO pentru a obtine link-uri externe prin crearea de continut interesant si de inalta calitate, care va atrage atentia utilizatorilor. Idealul pentru a imbunatati clasarea unui site, este ca acest lucru sa se intample in mod natural, adica, cu un continut bun care care sa determine alte site-uri sa plaseze link catre pagina dvs. Pentru a imbunatati clasarea unui site puteti apela la serviciile de consultanta SEO care vor imbunatati ranking-ul in rezultatele organice ale Google. Cu toate acestea, exista o serie de tehnici care pot ajuta pasiv la obtinerea de link-uri externe.
Aceste tehnici se bazeaza in principal pe generarea de continut util si de interes pentru publicul tinta:
- Publicarea de continut interesant pe blog
- Interviuri cu persoane influente sau relevante din acest sector
- Continut multimedia diferit
- Continut vizual, cum ar fi infografice
- Ghiduri, manuale, carti electronice gratuite
Cum obtinem link-uri catre site-ul nostru?
Cel mai important element al linkbating este crearea unui continut convingator, ceva ce cititorul are valoare. Exemple de linkbating, in acest context, includ stiri de ultima ora, imagini izbitoare, infografice, advertoriale SEO, controverse, umor, materiale educationale si aplicatii. Daca continutul dvs. are valoare pentru cititori, este posibil ca acestia sa partajeze linkul.
Dincolo de calitatea continutului in sine, cele mai frecvente tactici de linkbating este de a crea titluri care atrag cititori la continut si dezvolta relatii reciproce cu alti producatori de continut, care sa plaseze link-uri catre site-urile dvs. si dvs. catre site-urile lor.
Alte tehnici de a obtine link-uri externe:
- Guest Blogging
Una dintre cele mai eficiente tehnici de SEO off page este blogging-ul, deoarece ajuta atat la link-building cat si la construirea reputatiei. Cantitatea de bloguri care exista astazi este infinita. Pentru ca un blog sa se diferentieze de celelalte, ar trebui sa genereze un continut de calitate si interes real pentru utilizator. Prin urmare, o modalitate de a realiza acest lucru este prin a face Guest Blogging.
Inainte de marketingul social si de influenceri … a existat blogging-ul. Una dintre cele mai vechi strategii de marketing de pe internet, blogging-ul este testul timpului, oferindu-ne si astazi rezultate excelente.
Potrivit datelor:
– Blogging-ul este cel de-al doilea tip de continut cel mai important pentru marketing
– 60% dintre comercianti folosesc bloguri in continutul social media
– Site-urile cu bloguri primesc 434% pagini mai indexate
Dar ce este Guest Blogging?
Pentru inceput, Guest Blogging inseamna un blog care invita un blogger extern sa scrie un articol pe site-ul sau. Obiectivul este de a obtine o contributie de valoare pentru adeptii celor doua bloguri si, in acest fel, pentru a obtine o vizibilitate mai mare.
Cu toate acestea, nu toti bloggerii folosesc acest termen in cel mai bun mod. Scopul este de a oferi valoare adaugata, dar de multe ori, unii bloggeri fac aceasta practica cu singurul scop de a obtine mai multe link-uri. Prin urmare, Google penalizeaza acele marci care nu sunt interesate sa furnizeze un continut bun si cauta doar sa genereze trafic.
In plus fata de obtinerea unei vizibilitati mai mari si o buna pozitionare in rezultatele motoarelor de cautare, Guest Blogging realizeaza urmatoarele:
– Cresterea numarului de adepti in retelele sociale sau utilizatorii unui anumit blog.
– Beneficii pentru pozitionarea SEO pe internet
– Obtinerea de link-uri externe.
– Trafic
– Datorita link-ului care poate fi adaugat in continut, acesta genereaza posibilitatea cresterii traficului pentru ambele site-uri
Tocmai din cauza acestei popularitati si a eficientei, Guest Blogging reprezinta o strategie solida de marketing. Cand publicati un articol pe un blog influent (si foarte bine clasat), puteti obtine, de obicei, un backlink pe site-ul dvs.
- Influencer Marketing
Influencer marketing este o strategie in care companiile si brandurile lucreaza impreuna cu bloggeri (si cititori influenti) si / sau utilizatori social-media pentru a-si promova produsele sau serviciile. Deoarece acesti oameni care influenteaza masele se bucura de o audienta imensa, intreprinderile doresc sa atinga acea audienta prin faptul ca produsele sau serviciile lor sa fie conectate, sau cel putin mentionate in vreun fel de acesti influentatori.
Marketingul cu influenceri include atat aranjamentele platite, cat si pe cele neplatite. Primul este atunci cand intreprinderile platesc influenceri sau cel putin le dau un produs gratuit in schimbul promovarii lor. Ultimul este atunci cand relatia este organica, atunci cand atat intreprinderea cat si influencerul intra intr-o relatie reciproc avantajoasa.
Cercetarile confirma ca aceasta strategie este foarte utila pentru eforturile dvs. de SEO off-page, influencerii avand potentialul de a genera de 11 ori rentabilitatea investitiei fata de publicitatea traditionala. Si daca construiti aceste relatii autentice cu influencerii, veti vedea rezultate bune.
- Infografice
Nimic nu se compara cu niste statistici bune – mai ales surprinzator, rezumate intr-un articol infografic. Aceasta tehnica de linkbating este una excelenta, mai ales daca continuati sa va actualizati informatiile infografice despre subiectul sau nisa dvs.
De ce atrag infograficele atat de multe linkuri? Ei bine, nu tuturor le place sa citeasca. Ceea ce inseamna ca majoritatea oamenilor prefera poze sau poate videoclipuri. In orice caz, un infographic frumos proiectat si prezentat, atrage mai multi cititori decat un paragraf lung de cuvinte. Cum sa atrageti link-uri cu ajutorul infograficelor?
Infografiile sunt foarte prietenoase. Tot ce trebuie sa faceti este sa creati un cod de incorporare (embed code) super usor pe care altii sa-l foloseasca pe site-ul lor. Acest cod poate include, in general, un link, si voila – veti avea alti utilizatori care vin pe site-ul dvs. prin intermediul codului si vor plasa link inapoi catre dvs.
- Liste
Nimic atrage mai mult trafic si like-uri pe retelele sociale ca o lista buna de resurse. Motivul pentru care acestea genereaza un astfel de interes este pentru ca ele sunt (daca sunt facute in mod corespunzator) un magazin unic de informatii pe care oamenii vor sa le cunoasca. Si cu cat lista este mai lunga, cu atat mai bine.
Cea mai buna parte despre liste, este ca pot fi facute pe aproape orice subiect. Si daca doriti ca lista dvs. sa devina virala pe o anumita retea sociala, doar concentrati-va lista catre acea retea, cum ar fi “25 dintre cele mai bune pagini Facebook din nisa sau din industrie”.
- Retele sociale
Desi nu este confirmat faptul ca like-urile si sharing-ul influenteaza in mod direct SEO off-page, beneficiile indirecte sunt prea convingatoare pentru a le trece cu vederea. Ceea ce ne aduce la urmatoarea piesa strategica de crestere a rezultatelor dvs. SEO off-page: social media. Dezvoltarea unei prezente in mass-media sociala construieste cu siguranta reputatia si autoritatea marcii dvs., adaugand trafic pe site-ului dvs. – care este, cu siguranta, un contribuitor la imbunatatirea SEO. Pentru a face acest lucru, creati continut care este distribuit, incurajati actiunile prin includerea butoanelor de distribuire si mentineti in mod activ o prezenta pe principalele canale sociale.
Cu cat sunt mai multi utilizatori sociali in cadrul continutului dvs. – si cu cat este mai mare rata angajamentului – cu atat mai multe backlink-uri pentru acea bucata de continut veti obtine. Retelele sociale sunt, in esenta, o modalitate de a obtine multa expunere, intr-un mod gratuit.
- Videoclipuri
90% dintre utilizatorii de internet se vor opri pe un site care are un videoclip. Conexiunile video reprezinta, de asemenea, o majoritate a traficului social media, motiv pentru care crearea videoclipurilor este una dintre cele mai comune metode linkbite. Cum puteti obtine linkuri cu ajutorul unui videoclip? Site-urile video populare precum YouTube si Vimeo va permit sa adaugati linkuri in descrierea videoclipului. Aceste link-uri vor primi o multime de expunere datorita videoclipul dvs. daca acesta va fi viral, si, prin urmare, va aduce mai mult trafic, deoarece oamenii vor dori sa cunoasca persoana sau bloggerul din spatele videoclipului.
- Umor
A face oamenii sa rada este adesea o strategie pozitiva atunci cand vine vorba de distribuirea link-urilor, de aceea, e-mailurile cu glume sunt, de obicei, distribuite mai des decat mesajele politice sau religioase. Atunci cand este folosita in mod corespunzator, aceasta tehnica poate atrage atentia vizitatorilor online.
- Premii
Daca oferiti premii pe site-ul dvs., concurentii si castigatorii vor vizita adesea si alte pagini ale dvs. De asemenea, acestia vor impartasi link-urile cu prietenii, familia si contactele de pe retelelor sociale, ducand la cresterea traficului si la mai multe link-uri pentru site-ul dvs.
- Stiri
Oferirea de fluxuri de stiri RSS sau cele mai recente informatii despre un anumit subiect, reprezinta o modalitate fantastica de a obtine trafic. Exista atat de multe informatii disponibile pe internet, incat nu este usor pentru oameni sa gaseasca tot ce doresc. Din acest motiv, a fi o sursa pentru evenimentele curente ar trebui sa creasca traficul initial si sa obtineti mai multi vizitatori.
- Concursuri
Concursurile reprezinta o alta modalitate buna de a crea linkbait. Puteti rula un concurs prin acordarea unui abonament gratuit al software-ului dvs. de SEO unei persoane care scrie cele mai bune articole pe un anumit subiect din nisa dvs. sau creeaza cel mai bun video tutorial explicand cateva dintre conceptele importante ale SEO, de exemplu. In acest fel, concurentii participanti au obligatia de a se conecta inapoi la site-ul dvs. Cea mai buna parte a acestui lucru este ca nu costa prea mult.
- Ghiduri
Atat ghidurile gratuite cat si cele platite, reprezinta o modalitate excelenta de a atrage trafic si link-uri. In cazul in care continutul este bine scris, acestea poate fi incluse in posturi, articole si site-uri de resurse pentru o lunga perioada de timp.
- Sondaje
Fie ca este vorba de afaceri, politica sau personal, oamenii iubesc sondajele. Utilizati sondaje pentru a afla interesele publicului tinta si pentru a creste traficul pe site-ul dvs.
- Free Software
Shareware reprezinta unul dintre cele mai descarcate tipuri de continut de pe internet. Instrumentele si software-ul gratuit care ajuta la rezolvarea problemelor, vor deveni adesea virale, cu putin efort din partea dvs.
- Ebooks (carti electronice)
Scrieti un ebook, apoi adaugati un link. Scrierea unei carti poate fi consumatoare de timp, deci luati in considerare serviciile unei firme de content writing pentru a va ajuta sa transformati o serie de postari de blog, intr-o carte.
- Forumuri
Valoarea acestor link-uri se afla in public, care sunt persoane foarte implicate in ceea ce priveste industria dvs. Cautati forumuri de top din nisa dvs., si incepeti sa va angajati in conversatii. Oferiti mai intai valoare, apoi partajati link-urile la momentul potrivit.
Concluzie
In multe privinte, SEO offpage este o sarcina mult mai provocatoare decat omologul sau, SEO on page. Dar cand vine vorba de imbunatatirea vizibilitatii online, este absolut esential. Este ceea ce arata motoarelor de cautare ca site-ul dvs. este o sursa de informatii de incredere.
Daca sunteti nou in acest proces, totusi, s-ar putea sa fie dificil sa obtineti backlink de calitate. Si adevarul este ca nu este intotdeauna usor – dar exista mai multe strategii dovedite pe care le puteti utiliza pentru a castiga link-uri care va vor ajuta sa va atingeti obiectivele SEO. Va stam la dispozitie cu o lista de site-uri cu autoritate in care puteti posta advertoriale seo.