Google Analytics vs Piwik

Google Analytics și Piwik sunt două servicii populare de analiză web pe care mulți proprietari de site-uri le folosesc pentru a urmări comportamentul vizitatorilor lor. În timp ce atat Piwik cat si Google Analytics se concentreaza asupra oferirii informatiilor privind date vizitatorilor unui site, acestea ofera servicii și instrumente diferite. Acest articol discută despre Google Analytics vs Piwik, prezentând pro și contra utilizării unora sau altele dintre aceste soluții de monitorizare web.

Atunci cand ne-am decis sa ascultam si sa urmarim traficul de pe website-ul nostru, avem posibilitatea sa optam pentru sau sa alegem Google Analytics vs Piwik ca o platforma de monitorizare. Indiferent de instrumentul ales, orice platforma poate ajuta proprietarul site-ului sa inteleaga mai bine comportamentul vizitatorilor pe website-ul sau, sa identifice ce oferte sau produse sunt mai populare si sa construiasca campanii de marketing mai relevante.

Google Analytics  

Google Analytics este un serviciu dezvoltat de compania Google Inc. Serviciul le permite proprietarilor site-urilor sa monitorizeze, sa participe si sa analizeze comportamentul vizitatorilor pe website. Aceasta oferă o serie de informații despre comportamentul online al utilizatorilor, precum cantitatea de trafic de pe site, numarul de vizitatori unici, date despre browserele pe care le utilizeaza, numarul de pagini accesate si câteva altele. Suita naviablă de instrumente intuitivă face ca Google Analytics sa fie una dintre cele mai populare solutii de monitorizare web.

PRO:

• Instrumentele de raportare sunt foarte complete si detaliate, servind proprietarilor site-urilor sa ia decizii informate.
• Interfețele de raportare și UI ale Google Analytics au tendința sa fie intuitivă și foarte flexibilă.
• Google Analytics este în prezent gratuit pana la un anumit nivel de trafic.
• Google Analytics se integrează cu Google AdWords, ceea ce le permite proprietarilor de website-uri să faca legătura intre site-urile lor si publicitatea lor online.

CONTRA: 

• Google Analytics este complex, astfel încât poate fi un pic dificil pentru începători.
• Câteodată, Echipa Google poate întârzia rapoarte direct si poate întârzia actualizările.
• Există limitări în ceea ce privește numărul de proprietăți pe care le poate monitoriza un cont Google Analytics.
• În plus, observem ca Google Analytics tine cont doar de traficul pe care îl supraveghează, fără a reflecta consecventitatea activității pe website-ul dvs.

Piwik  

Piwik este o platforma de monitorizare web bazată pe cod deschis ce oferă un nivel de personalizare și securitate crescut propriilor useri. Platforma le permite proprietarilor de site-uri sa urmareasca traficul online și să furnizeze rapoarte detaliate privind comportamentul vizitatorilor, acțiunile pe care le realizar pe pagina lor website și altele.

PRO: 

• Fiind una bazata pe cod deschis, Piwik poate fi chiar mai securizata si poate fi configurata pentru a se potrivi actualizărilor de securitate.
• Piwik oferă utilizatorilor sai accesul la un numar mai mare de optiuni de raportare, inclusiv rapoarte de navigare detaliate, folosirea browserelor si sistemelor de operare, interactiuni sau performata site-ului, geographicul acestuia, dar si altele.
• Fiind o platforma ce ofera criptarea datelor, Piwik are control asupra totala a datelor iar informatiile nu sunt stocate intr-o alta locatie de cat propriul website.

CONTRA: 

• Datele de pe Piwik pot fi mai greu de interpretat si combinate, necesitand deseori cateva ore cu ajutorul unei persoane calificate pentru a se obtine un raport eficient.
• Pentru a utiliza Piwik, proprietarii site-urilor pot avea nevoie sa-si creeze propriul cont de gazda web, ceea ce necesita adaugarea de costuri si eforturi.
• Interfata si IUI ale Piwik-ului sunt unele dintre cele mai sofisticate și mai dificil de înțeles, ceea ce poate fi o problema pentru utilizatorii incepatori.

Google Analytics vs Piwik – Cine a castigat?  

Decizia de a utiliza una dintre solutiile afisate mai sus ramane la alegerea proprietarului de website, in functie de necesitatile sale. Daca un proprietar website cauta un mod usor, intuitiv si gratuit de a avea control asupra traficului de pe propriul site, atunci Google Analytics ar putea servi ca una din cele mai bune optiuni disponibile. Pe de alta parte, daca proprietarul website se concentreaza mai ales pe transparenta si securitatea datelor sale legate de trafic, Piwik ar trebui luat in considerare.

Atunci cand ne decidem sa controlam datele legate de traficul online, exista o multime de alternative disponibile. Google Analytics vs Piwik prezinta proprietarilor de website-uri mai multe informatii despre preferintele lor si ale publicului lor, insa nu merge pe toate optiunile servite. Indiferent de ce tip de monitorizare web urmeaza sa folositi, oricare dintre aceste doua servicii poate contribui semnificativ la obtinerea unui trafic crescut pe website-ul tau.