Atunci cand facem SEO on page, ne concentram pe site. Tinem cont de utilizator si experienta sa. In subetapa de crawling si indexare, specialistii seo iau toate masurile necesare pentru a fi siguri ca toate paginile unui site pot fi bine indexate de catre motoarele de cautare. Se verifica implementarea si functionarea marcajelor schema, a fisierelor robots.txt si harta site-ului.
SEO On page se leaga de asemenea de structura site-ului, de prezenta si densitatea cuvintelor cheie, de viteza de incarcare a paginii, linkurile interne, erorile 404 etc. Este o componenta complexa importanta din strategia si campania de promovare seo.
Ce inseamna seo onpage – definitie?
SEO On page sau optimizarea seo onpage se refera la totalitatea actiunilor dirijate in sensul imbunatatirii paginilor web, cu intentia precisa de a le ajuta se obtina o pozitie mai buna in clasamentele motoarelor de cautare. In final scopul este cresterea traficului organic spre un anumit site.
Ce presupune practic acest procedeu de “optimizare” on page?
Daca veti cauta pe internet, cel mai probabil veti intalni o multime de indemnuri de tip onpage seo care se focuseaza aproape exclusiv pe folosirea strategica si cat mai exacta a unor cuvinte cheie. Asa au rezultat site-urile cu keywords in titlu, in descrierea meta, in subtitluri tip H1 etc.
Din pacate aceasta practica destul de populara este total depasita.
Asta pentru ca in zilele noastre Google este suficient de inteligent pentru a intelege sinonimele si cuvintele cheie asociate semantic. Prin urmare, nu trebuie sa fiti atat de preocupat sau sa va limitati la plasarea strategica si exacta a cuvintelor cheie relevante pentru site-ul dumneavoastra. Trebuie sa faceti mai mult de atat.
Cum se face optimizarea onpage? – 8 bune practici de SEO Onpage
- Incarcare rapida a paginii.
Vi s-a intamplat vreodata sa dati click pe un rezultat in Google si sa asteptati foarte mult timp pentru ca site-ul respectiv sa se incarce?
Realitatea demonstreaza ca cei mai multi utilizatori isi pierd rapid rabdarea, se intorc pe afisarile Google si selecteaza un alt rezultat.
Evident ca nu ne plac paginile care se incarca foarte greoi si nu ar trebui sa ne surprinda faptul ca nici Google nu le agreaza. De aceea, viteza de incarcare a unui site este un factor de clasificare cunoscut, care isi pastreaza importanta.
Recent Google a facut publica intentia sa de a lansa primul sistem de indexare mobil si a confirmat faptul ca viteza site-ului care se incarca pe dispozitivele mobile va fi un factor de clasificare pe care se va pune accent si de acum inainte.
Putem sa nu luam in considerare motoarele de cautare, ideea este aceeasi: paginile care se incarca lent sunt nefavorabile pentru experienta utilizatorului. Cel mai probabil utilizatorii vor apasa butonul “Back” si isi vor indrepta atentia spre concurenta. Daca acesti vizitatori “au ratat” intrarea pe un site, nu au apucat sa-l vada si nici nu au navigat pe el.De aceea, este important sa acordati atentia cuvenita incarcarii rapide a site-ului. Primul pas pentru a imbunatati viteza de incarcare este sa verificati pagina web cu ajutorul unui tool potrivit (cel mai la indemana este PageSpeed Insights pus la dispozitie chiar de Google). Instrumentul acesta va analiza pagina din punct de vedere al duratei de incarcare si va oferi sugestii de optimizare.
Sfatul profesionistilor SEO:
Puteti verifica viteza de incarcare pagina cu pagina folosind Google Pagespeed Insights, ceea ce inseamna automat ca procesul este foarte greoi si consumator de timp. Pe piata exista de cumparat si alte tool-uri de audit utile pentru eficientizarea scanarii si detectarii erorilor existente ale paginii.
Sfaturi pentru optimizarea vitezei de incarcare a unui site, pagina cu pagina:
- Reduceti dimensiunea imaginilor. Folositi un plugin pentru optimizarea si comprimarea imaginilor in mod automat.
- Minimizati elementele inutile de HTML. Asta pentru ca fiecare caracter HTML trebuie sa se incarce, iar acest lucru poate ingreuna viteza totala de afisare a paginii. In WordPress este mai eficace sa folositi editorul de text decat pe cel vizual, pentru a reduce la minim codul HTML inutil inserat in paginile site-ului.
- Nu in ultimul rand, trebuie sa depuneti eforturi multilaterale pentru a optimiza viteza site-ului in ansamblu.
Acestea fiind spuse, este important sa nu ramaneti fixat pe viteza de incarcare a unei pagini. La un moment dat, eforturile suplimentare pentru imbunatatirea vitezei pot sa nu mai fie deloc vizibile din punct de vedere al clasificarii in motoarele de cautare. De aceea, este important sa stiti cand sa va opriti si sa realizati un echilibru cu alte componente onpage seo.
Conform Google, utilizatorii tind sa abandoneze o pagina care se incarca mai mult de 3 secunde. Prin urmare, 2 secunde sau mai putin ar trebui sa fie obiectivul pe care sa-l vizati.
Ce poate face un specialist SEO?
Sa se asigure ca paginile site-ului se incarca foarte rapid, eliminand elementele inutile de HTML si reducand dimensiunea imaginilor.
2. Optimizare search intent (intentia de cautare).
Acest lucru presupune sa anticipati ce vor cauta posibilii dumneavoastra vizitatori si clienti. Trebuie sa va straduiti sa va dati seama ce cauta de fapt userii, iar acest lucru nu este atat de dificil.
De exemplu, este evident ca cineva care cauta “cumpar suplimente de slabit” isi doreste sa gaseasca produse legate de acest subiect: ceaiuri, pastile, retete miraculoase etc.
Google serveste vizitatorilor cele mai relevante rezultate pe primele locuri in clasament. Acest lucru poate fi folosit in beneficiul celui care face SEO onpage, prin gasirea expresiilor legate semantic de cuvantul cheie vizat.
Produsele si categoriile de produse sunt rezultate excelente pentru Google – asta isi doresc utilizatorii sa vada.
Ce poate face un specialist SEO?
Sa se uite la paginile actuale din varful clasamentului pentru a intelege cat mai bine intentia de cautare. Ulterior, el poate actiona asupra acesteia.
3. Plasarea cuvantului targetat in titlu, meta descriere si tag-urile H1
Cu toate ca aceasta practica nu mai este la fel importanta pe cat era acum cativa ani, ea ramane de interes si are logica. Analizele arata ca exista o anumita legatura intre clasamente si plasarea strategica si exacta a cuvintelor cheie. Acest lucru ii ajuta pe cei care cauta ceva anume sa inteleaga faptul ca pagina respectiva este relevanta pentru interogarile efectuate.
De exemplu: sa presupunem ca vreti sa cumparati “ceasuri elegante”. Ce veti alege din urmatoarele doua rezultate:
- Cumpara ceasuri
- Cumpara ceasuri elegante
Cel mai probabil veti alege a doua varianta deoarece aceasta cuprinde exact cuvintele din fraza cheie pe care ati completata-o in casuta de cautare.
Cu toate acestea, trebuie sa observam ca uneori, anumite cuvinte cheie exacte pot parea fortate, nefiresti, tip spam cand sunt introduse anapoda in texte. Aici sunt o multime de exemple: “seo gratuit”, “firma seo”, “agentie seo bucuresti” etc. Daca veti incerca sa introduceti aceste cuvinte intr-un continut, va fi usor de realizat ca sunt fortate cu scopul de a “da bine” pentru SEO.
Si uite asa ajungem la un alt punct important al subiectului nostru.
Ideea este ca nu trebuie sa introduceti cuvinte cheie exacte in continut. Puteti utiliza in schimb sinonime, cuvinte semantice etc. Azi Google este suficient de inteligent pentru a sesiza cum stau lucrurile. Asigurati-va in schimb ca textul este coerent, in ton cu subiectul.
De ce se intampla acest lucru?
Stim ca nicio pagina nu se clasifica in Google doar cu un singur cuvant cheie. Cele mai bune site-uri pot avea chiar si peste 1000 de cuvinte cheie relevante.
Ce poate face un specialist SEO?
Sa aseze strategic cuvantul cheie in title tag, descrierea meta, H1 tag si oriunde altundeva are sens. Nu conteaza daca keywordul nu este utilizat cu forma fixa.
4. ALT TAG-uri descriptive pentru imagini
O alta practica buna pentru SEO Onpage este utilizarea ALT TAG-urilor descriptive pentru imagini. Asta pentru ca textul respectiv se va afisa pe ecran daca imaginea nu se incarca sau daca utilizatorul foloseste un screen reader.
Scopul este ca descrierea fotografiilor sa fie cat mai la obiect, atat in ceea ce priveste ALT TEXT cat si numele imaginii. Totusi, pastrati un echilibru si nu fortati.
Ce poate face un specialist SEO?
Sa utilizeze ALT TAG – uri descriptive si nume de fisiere sugestive pentru toate pozele din site. Nu este foarte dificil de realizat acest lucru, iar rezultatele merita.
5. URL-uri descriptive scurte
Pentru SEO Onpage este esential sa folositi URL-uri descriptive concise si sugestive. Utilizatorii ar trebui sa isi dea seama despre ce este o pagina, doar privind la url-ul sau. Acest lucru inseamna ca un URL este descriptiv – stim la ce sa ne asteptam cand vom citi pagina.
Exista mai multe motive pentru care aceasta este o practica buna pentru SEO Onpage. In primul rand, exista mai multe sanse ca utilizatorii sa dea click pe rezutatul cautarii care se potriveste cel mai bine cu interogarea lor. Din acest punct de vedere, o adresa URL descriptiva ajuta la fixarea paginii in rezultatele afisate. Apoi, o adresa URL descriptiva tinde sa includa cuvintele cheie pe care vreti sa va focusati.
Mai multe analize SEO arata ca exista o mica legatura intre ranking si URL-urile descriptive, iar acest lucru se datoreaza faptului ca utilizatorii folosesc URL-ul unei pagini ca text ancora in momentul in care se raporteaza la ea.
Totusi, trebuie sa recunoastem ca exista structuri curente URL care nu permit crearea de URL-uri foarte descriptive. In acest caz, specialistii nu recomanda fortarea. Altfel spus, nu merita efortul de a restructura site-ul doar pentru a insera cuvinte cheie in URL si a le face descriptive.
Deci, faceti tot ce se poate legat de URL-urile descriptive, dar cu echilibru.
In fine, URL-urile ar trebui sa fie cat mai scurte si captivante. Cele prea lungi sunt trunchiate automat.
Ce poate face un specialist SEO?
Sa creeze URL-uri scurte si atractive, cat mai descriptive. Daca se poate sa inserati si cuvantul cheie in URL, castigati o bila alba.
6. Folosirea schemei de marcare pentru cresterea CTR
Aceasta schema de marcare ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine ce subiect trateaza un site. Ati observat pana acum rezultate afisate in Google, review-uri si imagini marcate cu stelute de evaluare (***)? Daca da, atunci ati putut sesiza unul din efectele schemei de marcare.
E usor de inteles de ce aceste marcaje duc la cresterea ratei de click. Utilizatorii tind sa fie atrasi de indicii vizuale. Si asta nu este tot. Schema de marcare poate fi utilizata pentru obiecte, locatii, lucruri si multe altele. De exemplu, daca aveti o pagina pe care vindeti un ceas – puteti folosi schema de marcare pentru a specifica faptul ca aceasta este o pagina de produs si in acelasi timp puteti indica producatorul ceasului, pretul, tipul sau etc.
Acest lucru inseamna ca trebuie sa adaugati schema de marcare pe fiecare pagina din site? In niciun caz. Sunt multe tipuri de pagini care nu pot beneficia de schema de marcare, prin natura lor. In schimb, ce puteti face este sa folositi schema de marcare acelor pagini web care pot aduce un plus de valoare.
Ce poate face un specialist SEO?
Sa adauge schema de marcare pentru a creste rata de click si pentru a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine care este continutul unui site.
6. Continutul trebuie sa fie simplu si usor de inteles
In evaluarile pentru indexare, Google tine cont de comportamentul utilizatorilor vis-a-vis de site-urile pe care acestia le frecventeaza – de exemplu: timpul mediu petrecut pe site. Prin urmare, daca site-ul dumneavoastra este complicat si greu de inteles, cel mai probabil utilizatorii vor renunta la el si se vor indrepta spre alte pagini mai agreabile si prietenoase. In mod evident, acest lucru dauneaza credibilitatii unei pagini si sanselor sale de a fi cat mai bine pozitionate.
Sfaturi pentru a scrie continut simplu si usor de parcurs:
- Evitati cuvintele pompoase. In loc sa spuneti “proximitate”, folositi “aproape”.
- Rezumati-va la propozitii si paragrafe scurte.
- Scrieti informal pe cat posibil. Asa cum vorbiti. Evitati eseurile si formularile sofisticate.
7. Cresterea relevantei subiectului pentru inlesni evaluarile Google in vederea clasarii
In esenta ideea acestei practici este ca Google poate sa identifice mai usor relevanta tematica a continutului prin asocierea cu expresii si cuvinte semantice.
De exemplu: daca aveti o pagina despre “mobila bucatarie”, cel mai probabil Google poate sa-si dea seama despre ce este aceasta pagina. Dar presupunerea sa va deveni convingere in momentul in care gaseste pe aceeasi pagina cuvinte legate de subiectul “mobila bucatarie” – de exemplu, masa, scaune, taburete etc. Exista tool-uri eficiente cu ajutorul carora puteti identifica mai multe cuvinte legate de un keyword (nu sunt sinonime, ci sunt asociate cu subiectul tratat).
Ce poate face un specialist SEO?
Sa includa in continutul paginilor cuvinte si expresii semantice pentru a creste relevanta si pentru a-l ajuta pe Google sa inteleaga mai bine ca site-ul respectiv este cu adevarat cel mai bun rezultat pentru cuvantul cheie vizat.
La final 11 Sfaturi rapide pentru SEO onpage
- Optimizati titlurile si descrierile
- Folositi structuri URL adecvate
- Puneti accent pe navigarea facila si intuitiva pentru utilizator (de exemplu cu sitemap)
- Optimizati linkurile interne
- Structurati textul (impartiti textul in titluri si subtitluri – h1, h2, expresii subliniate etc).
- Optimizati imaginile (dimensiuni, denumire, eticheta ALT)
- Creati pagini 404 usor de inteles si vizualizat pentru utilizatori
- Asigurati-va ca paginile se incarca rapid
- Creati pagini care se vad bine pe dispozitive mobile (smartphone-uri, tablete etc)
- Folositi continut de calitate cat mai original (specialistii considera ca acesta este unul din cel mai important factor SEO)
- Atentie ce linkuri externe folositi – fara broken links si fara linkuri spre site-uri “dubioase”, cu “credibilitate slaba”
Concluzie
Onpage seo inseamna mai mult decat strecurarea catorva cuvinte cheie in tag-urile meta. Inseamna preintampinarea intentiei de cumparare. Sa oferi utilizatorilor ceea ce isi doresc. Aceasta este o etapa de baza pentru o buna optimizate. Totusi, continuati sa includeti cuvinte cheie in tag-urile meta (pe cat posibil, in mod echilibrat).