4 concepte despre SEO explicate pe scurt

Pe internet, circula multe mituri, idei si concepte despre SEO. Asta se intampla in primul rand pentru ca specialistii in domeniu il descriu intr-un mod cel putin enigmatic. De aceea, din cauza ca unele lucruri nu sunt intelese de utilizatorii neinitiati, domeniul SEO arata ca un taram diferit si magic, o Narnia in care suntem aruncati fara o harta si fara instructiuni.

Totusi, motorul de cautare Google, care este autoritatea suprema in ceea ce inseamna optimizare SEO, comunica liber si destul de inteligibil despre cum trebuie facuta aceasta optimizare si cum functioneaza algoritmul de la baza ei. Totusi, multe dintre mituri provin chiar din intelegerea gresita a motorului Google. De aceea, am ales astazi sa va explic, cat mai simplu si mai scurt posibil, cateva concepte despre SEO, care s-ar putea sa nu fie chiar asa cum va asteptati. Sa incepem!

Factorii care stau la baza pozitiei in rezultatele Google

Andrey Lipattsev, un specialist Google care se ocupa de calitatea cautarilor, a declarat, in anul 2016, ca la baza unei pozitii privilegiate in rezultatele Google exista trei factori: backlink-urile de calitate, continutul articolului si algoritmul RankBrain. John Mueller insa a infirmat aceasta declaratie, spunand ca exista un numar mult mai mare de factori. El a spus ca exista cam 200 de factori care trebuiesc luati in considerare si ca, pentru o optimizare eficienta, nu trebuie exclus niciunul.

Backlink-urile provenite de la domenii de incredere

Dupa cum stiti probabil deja, link-urile sunt foarte importante atunci cand vine vorba de optimizarea SEO. Unii are spune ca, cu cat domeniul sursa este mai apreciat de Google, cu atat mai bine. Acesta este insa doar un mit. Nu este important ca link-ul sa vina de pe un super-site. Ceea ce este cu adevarat important este ca link-ul sa fie relevant in contextul articolului pe care il scriem si al site-ului pe care postam. Google apreciaza RELEVANTA continutului, nu numai calitatea lui. Astfel, daca domeniul sau site-ul sursa descrie un subiect diferit de al site-ului sau al articolului nostru, el va fi vazut ca fiind irelevant. Similar, daca link-ul catre care facem trimitere are sens in contextul articolului nostru, el va fi apreciat favorabil de catre Google, chiar daca este, poate, un site mai obscur.

Penalizarea pentru plagiat

Acesta este probabil cel mai frecvent mit luat ca fapt real. M-am confruntat de mai multe ori cu persoane care credeau cu tarie ca daca continutul de pe un site este acelasi sau asemanator cu cel al altui site, site-ul nostru va fi penalizat, chiar daca ofera sursa de unde a fost luat articolul. Nimic mai neadevarat. Mueller insusi spune: “Daca site-ul include doar continut copiat, care nu indica sursa, atunci acest site nu reprezinta nicio valoare pentru algoritmul Google si nu va aparea in rezultatul cautarii.” Da, ati citit bine! Daca NU se indica sursa! In schimb, daca preiei articolul altcuiva si il publici pe site-ul tau, mentionand sursa cu un backlink, atunci pozitia site-ului tau nu va fi afectata! Desigur, trebuie sa ai grija la drepturile de autor si la dreptul de proprietate intelectuala. Insa trebuie sa stii ca Google, daca gaseste doua site-uri cu continut identic, va promova site-ul mai bine optimizat SEO, indiferent daca acesta este site-ul sursa sau site-ul care il citeaza!

Google limiteaza pozitia site-urilor noi?

Timp de multa vreme, s-a crezut ca robotii Google vor bloca sau vor limita pozitia unui site nou, pentru a impiedica sa se instaleze fenomenul SPAM; asta pentru ca, intr-adevar, in fiecare zi apar site-uri noi si multe dintre ele sunt SPAM. John Mueller insa a infirmat acest mit, lucru confirmat si de Matt Cutts, de la Google, care ne-a spus ca “exista o diferenta foarte mica intre un domeniu care exista de 6 luni si unul care exista de 1 an”.