Sfaturi pentru optimizarea seo a continutului unui blog

Din ce in ce mai multe site-uri acorda atentie sporita blogului, parte in care se furnizeaza continut pentru a sustine activitatea site-ului si de a atrage cat mai multi utilizatori. Poate pare ceva banal la prima vedere – publicarea de cateva articole cu teme care tin de site si cam atat. Dar daca vrei sa ai parte de rezultate vizibile, conversii si trafic organic garantat, atunci trebuie sa ai grija ca optimizarea seo sa priveasca si continutul blogului.

Descopera care sunt principiile dupa care sa te ghidezi atunci cand incepi un blog, pentru a avea un continut relevant pentru motoarele de cautare, dar cel mai important, care sa indeplineasca nevoile de informare ale posibililor utilizatori.

Calitatea continutului

Probabil te gandesti de cate articole ai nevoie pe saptamana si cum poti face sa redactezi cat mai mult continut, pentru a fi vizibil in mediul online. Insa, primul lucru pe care trebuie sa-l ai in vedere este calitatea continutului. Nu te va ajuta cu nimic sa postezi 100 articole pe saptamana, cu subiecte generale, care nu au legatura directa cu serviciile site-ului si care nu sunt optimizate seo.

Pentru a fi luat in considerare de motoarele de cautare un articol ar trebui sa contina cel putin 300 cuvinte, vizibilitatea cestuia crescand pe masura ce adaugam cuvinte cheie, titluri atractive, imagini descriptive si linkuri cu trimitere la paginile site-ului.

Este indicat ca inainte de a realiza un program de postare pe blog si o lista cu teme, sa analizezi cu atentia tipul de audienta careia vrei sa te adresezi. Un exemplu: magazin online de produse bio, va avea nevoie de un blog care sa contina trimiteri catre diferite produse din magazin, subiecte care tin de sfera remediilor, cosmeticelor naturale si a unui stil de viata sanatos.

Structura continutului

Sa zicem ca te-ai hotarat sa postezi 2 articole pe zi. Acum urmatorul pas este structurarea acestora pentru a fi cat mai vizbile online si pentru a ajunge rapid la publicul tinta. Primul aspect care necesita atentie este titlul. Acesta ar trebui sa fie indeajuns de atractiv pentru a determina utilizatorul sa citeasca articolul sau sa-i starneasca instant curiozitatea.

De asemenea, titlul trebuie sa contina cuvintele cheie si sa fie destul de scurt. Mai departe, avem nevoie de o introducere in care se vor regasi din nou, cuvinte cheie, si cateva paragrafe cu subtitluri, pentru ca textul sa fie mai usor de citit si inteles. In functie de subiect se pot adauga imagini in interiorul articolului, videoclipuri, grafice sau alte elemente vizuale, care atrag atentia si lamuresc unele chestiuni.

Link-uri

Este de preferat sa editezi de fiecare data link-ul paginii articolului, pentru ca sa fie cat mai scurt si care sa contina cuvinetel cheie. In cazul in care titlul este lung, pastreaza in adresa link-ului strict ce este necesar pentru motorul de cautare.

De asemenea, se va lua in considerare inserarea de link-uri in interiorul articolului, care fac trimitere catre produse din site, alte pagini sau contact.

Imagini

Inserarea de imagini este ideala pentru articolele care prezinta descrieri ale anumitor produse sau care sunt surse de inspiratie pentru utilizatori. Se va edita de fiecare data imaginea, astfel incat aceasta sa aiba un titlu relevant si o descriere scurta. In titlul imaginii se vor insera pe cat posibil cuvinte cheie, pentru a fi reperate rapid si usor de motoarele de cautare.

Optimizare pentru mobil

Optimizarea pentru mobil este esentiala pentru site si blog. In urma unui studiu efectuat recent s-a descoperit faptul ca majoritatea utilizatorilor de internet, petrec mai mult de 4 ore pe zi pe telefon. Articolele pe diferite teme sunt preferate de multe persoane atunci cand au timp liber si doresc sa afle anumite informatii, in calatorii, in drum spre munca sau spre scoala.

Astfel, este bine sa ai grija ca blogul sa arate bine pe mobil, sa poata fi accesat usor de pe pagina home a site-ului, toate link-urile introduse in articole sa-l trimita rapid pe utilizator acolo unde are nevoie si interfata sa fie cat mai intuitiva.

Descopera mai departe 5 greseli seo pe care sa le eviti in optimizarea blogului si a siteului