Sfaturi si idei pentru un content writing de calitate

Content writing sau crearea de continut este un aspect foarte important de avut in vedere, atunci cand doresti sa atragi atentia asupra site-ului, sa promovezi idei, concepte si produse.

Prin redactarea de articole, prezentari si descrieri, nu faci decat sa comunici cu clientii/potentialii clienti. Prin modul in care alegi sa-ti prezinti serviciile si produsele, poti fi plasat mai bine sau mai putin evident in motoarele de cautare, poti sa atragi mai multi sau mai putini clienti.

Daca nu dispui inca de un buget bine stabilit, poti la inceput sa te ocupi singur de partea de content de pe site, mai ales daca ai talent la scris si iti place sa te joci cu cuvintele. Majoritatea site-urilor apeleaza la agentii seo si de marketing online, care asigura si partea de content writing, pentru ca tu sa nu mai pierzi din timp, cu elaborarea, redactarea si editarea articolelor.

In plus, copywriterii si content writerii stiu ce structura sa urmeze, ce fel de titlu atrage mai bine si cum sa utilizeze cuvintele cheie in avantajul afacerii tale.

Documentarea este esentiala

Inainte de a scrie orice tip de text, ai nevoie de o documentare foarte bine facuta. Poate vrei sa cauti alte articole scrise pe acelasi subiect si sa-ti faci o imagine de ansamblu asupra aspectelor pe care vrei sa le atingi in text.

Poate ai nevoie de o cercetare mai amanuntita a subiectului, mai ales atunci cand nu cunosti foarte multe despre domeniul in cauza. Fie ca te documentezi prin cautare pe internet, din carti, studii si alte reviste, important este sa faci acest lucru.

Te va ajuta sa stapanesti foarte bine subiectul, va deschide calea spre structura de baza a textului si iti va oferi un spectru larg de arii de discutie.

Structura reprezinta ordine in ganduri

Prin structurarea unui text, inainte de a-l scrie propriu-zis te ajuta foarte mult sa-ti faci ordine in ganduri si sa vezi care sunt punctele care mai trebuie dezvoltate.

Dincolo de titlu, despre care o sa vorbim mai tarziu, introducerea este la fel de importanta. Daca cititorul a fost intrigat de titlu si a decis sa acorde o sansa textului, atunci partea de inceput trebuie sa-l faca sa ramana pentru mai mult.

Depinde foarte mult de tipul de text sau articol, dar in majoritatea avem nevoie de un inceput in care exprimam clar punctele cheie ale articolului si invitam cititorul sa ni se alature descoperirii subiectului respectiv. In corpul propriu-zis al textului este nevoie de titluri, subtitluri, enumerari, clasificari, tabele sau imagini.

Totul cat mai clar, concis si limpede, pentru ca cititorul sa afle rapid informatia de care are nevoie, intr-un mod elaborat. Partea de final reinterpreteaza punctele cheie ale textului, pentru a ne asigura ca cititorul este lamurit si ca noi ne-am atins scopul.

Titlul este poarta catre articol

Daca cititorul a dat click pe titlu, pentru a citi mai departe, atunci jumatate din scop este deja atins. Astazi internetul este suprasaturat de o serie de site-uri, cu mii de articole, pe aceleasi subiecte, fiind destul de dificil sa atragi atentia utilizatorului.

De aceea, titlul trebuie sa fie cat mai original, scurt si sa contina cuvinte cheie legate de subiectul articolului, cuvinte care stii dinainte ca vor aparea in motoarele de cautare.

Cu alte cuvinte, titlul este elementul care starneste curiozitatea clientului, il intriga sau il revolta, in orice caz, il face sa vrea sa citeasca mai departe.

Seo dicteaza vizibilitatea textului

Cei care au cunostinte de baza seo stiu cat de important este sa gasesti cuvintele cheie pentru text. Aceste cuvinte ajuta ca textul sa fie pozitionat cat mai sus in motoarele de cautare, de aceea este bine de avut in vedere cateva aspecte: verificarea in prealabil a utilitatii cuvintelor cheie stabilite, mentionarea cuvantului cheie in primele 100 cuvinte din text, repetarea acestuia pe parcursului articolului de cel putin 10 ori.

De asemenea, conform principiilor seo este nevoie ca textul sa fie foarte bine structurat, sa fie usor de citit si parcurs de catre cititor. Se recomanda astfel, fraze cat mai scurte, impartirea textului in paragrafe, si articolul sa nu depaseasca in medie 500-600 cuvinte, fiind desigur si exceptii.

Editarea este cruciala pentru succesul textului

Daca scriitorul este si editorul textului, atunci se recomanda o pauza dupa terminarea articolului, pentru a putea vedea mai clar greselile si eventualele modificari.

In primul rand este trecuta in revista gramatica si sintaxa, apoi modul in care este structurat textul (subtitlurile, paragrafele). In al doilea rand se observa daca exista goluri de informatie care trebuie completate sau daca s-au repetat anumite idei. Se acorda atentie inca o data titlului, pentru a fi in acord total cu textul.

Acestea sunt doar cateva dintre aspectele la care este bine sa tina cont un content writer aflat la inceput. Poate nu vei reusi din prima sa compui titluri atractive sau sa structurezi de la sine un text, indiferent de tema.

Cheia succesului este repetitia, exercitiul si scrierea continua, pentru a-ti perfectiona calitatile. In scurt timp vei ajunge sa deprinzi anumite automatisme de scriere, care te vor ajuta sa redactezi mult mai rapid, sa structurezi mai bine informatia si sa oferi content de calitate.