SEO vs SMO: care este mai important pentru brandul tău?

Cu cât ne-am apropiat mai mult de era digitală, și-au câștigat inimile noastre tehnologiile care ne împiedică să obținem ceea ce ne dorim. SEO și SMO sau căutare pe motoare și optimizarea pentru social media sunt la fel de importante, dacă nu mai importante decât notorietatea brandului nostru. Ambele sunt modalități de a ne promova produsele și serviciile pe web, însă sunt foarte diferite. Deci, care ar fi mai important pentru brandingul tău?

Ce este SEO?  

Căutarea pe motoare sau SEO (căutare pe piața Web, optimizare) este numele dat optimizării website-ului dvs. pentru a-l face mai atractiv pentru Google și alte motoare de căutare, astfel încât să obțineți poziții superioare în rezultatele lor. SEO se bazează pe strategii orientate către cuvinte cheie, cum ar fi cercetarea cuvintelor cheie, optimizarea conținutului prin incorporarea cuvintelor cheie, construirea de linkuri etc.

Ce este SMO?  

Optimizarea pentru social media sau SMO (Social Media Optimization) se referă la modul în care optimizați conținutul și marketingul pe diverse platforme social media, cum ar fi Facebook, Instagram, Twitter etc. SMO poate include postări, share-uri, retweets,like-uri, comentarii și alte interacțiuni pe diverse canale media sociale. Acest lucru poate reduce costul și facilitează brand awareness-ul, care ne ajută să construim relații cu publicul și să creăm și să păstrăm fidelitatea.

SEO vs SMO: Care este mai important pentru branding?  

Unul dintre cele mai importante domenii ale marketingului online este SEO și SMO. Ambele au avantajele și dezavantajele lor, deci care este mai important pentru branding?

Pentru a răspunde corect la această întrebare, trebuie să ne uităm la diferențele dintre SEO și SMO și la modul în care fiecare poate contribui la brandingul tău.

Beneficiile SEO pentru brand:

  1. Atragerea unui public către site-ul tău. Optimizarea conținutului site-ului dvs. pentru cuvintele cheie potrivite atrage vizitatori organici interesați de produsele tale și serviciile oferite. Cu cât conținutul dvs. este mai vizibil și mai relevant pe motoarele de căutare, cu atât mai bine.

  2. Atingerea unui public mai larg. SEO vă permite să obțineți poziții superioare în rezultatele de căutare, oferind potențialilor clienti o imagine amplă despre produsele tale și despre ceea ce faci.

  3. Construirea autorității și a încrederii. Orice vizitator care se îndreaptă spre site-ul tău, vă va oferi autoritate și încredere. Când publicul și potențialii clienți parcurgeți site-ul tău, vor vedea că ești capabil să oferi informații și soluții relevante.

Beneficii ale SMO pentru brand:

  1. Creșterea traficului către site-ul tău. O strategie de SMO eficientă va crește organic traficul către site-ul tău, prin intermediul platformelor social media, cum ar fi Facebook, Instagram, Twitter etc.

  2. Creșterea notorietății brandului. Prin crearea de conținut relevant și interesant, utilizatorii vor să se alăture paginii tale și să împărtășească conținutul tău cu prietenii lor. Acest lucru se va traduce prin o creștere semnificativă a numărului de urmăritori și prieteni pe platformele sociale și va duce la o notorietate mult mai mare a brandului și produselor tale.

  3. Relaționarea cu publicul. SMO – ul te ajută să stabilești relații cu publicul și să înveți mai bine ceea ce vor și ce nu vor să vadă. Acest lucru îți va oferi posibilitatea de a putea comunica mai bine cu publicul și de a îmbunătăți produsele și serviciile tale și vei putea răspunde direct cerințelor și dorințelor publicului tău.

Atât SEO-ul, cât și SMO-ul sunt importante pentru brandul tău și fiecare poate aduce anumite beneficii. SEO poate ajuta brandul tău să obțină prezența în rezultatele căutării, să câștige autoritate și încredere, iar SMO – ul poate contribui la consolida notorietatea și la creșterea traficului site-ului, precum și la construirea unei relații cu publicul. În final, este decizia ta, în funcție de obiectivele pe care dorești să le atingi, să alegi tacticile potrivite de promovare pe WEB.