Moz vs Google Analytics vs SEMrush

In vremurile moderne, intelegem cat de importanta este strategia SEO cu care putem atrage audienta catre siteul nostru. In prezent exista numeroase instrumente si analysis-uri care iti pot oferi informatii esentiale pentru a intelege daca SEO-ul tau functioneaza eficient. Google Analytics, SEMrush si Moz sunt printre cele mai recomandate tool-uri care pot fi folosite de catre dezvoltatorii web pentru a-si optimiza site-urile si a atrage mai multi oameni. 

Intre aceste platforme exista nenumarate diferente, tocmai de aceea am pregatit un articol in care sa explorez fiecare dintre ele in detaliu, prezentandu-ti lucrurile pe care le luam in considerare atunci cand alegem una sau alta.

Moz

Moz este un tool de SEO complet care se adreseaza mai mult account manager-ilor si expertilor in digital marketing care isi doresc sa examineze si sa optimizeze site-urile. Procesul se bazeaza pe modelul „profile” care te invata cum sa uneasca toate elementele SEO si care furnizeaza informatii detaliate despre auditorii, cresterea traficului, potenialul de crestere si optimizari si cum sa abordezi toate aceste activitati.

Moz ofera, de asemenea, un instrument foarte eficient de cercetare a cuvintelor cheie, denumit Moz Keyword Explorer. Acesta ofera o pozitionare a motorului de cautare, o examinare mai profunda a cuvintelor cheie si o tendinta pentru cuvintele cheie precum si un score de volum al cautarilor pentru diversele keyword-uri.

Unul dintre cele mai bune lucruri despre Moz este interfata extrem de personalizata si flexibila cu care poti lucra. Exista numeroase optiuni pe care le poti folosi pentru check-in-uri rapide, pentru statistici si planificari.

Google Analytics

Google Analytics este unul dintre cele mai populare platforme de analiza web din lume. Numele brandului se datoreaza faptului ca este controlata de compania Google, ceea ce ofera setul sau caracteristici un avantaj pe piata. Este una dintre cele mai utile instrumente in vanzari pentru companii si parteneriate. Google Analytics ofera o mare varietate de statistici, cum ar fi marja de satisfactie a clientului, compatibilitatea cu browserul si dimensiunea ecranului, afisari de pagini si trafic. Puteti vedea atat informatii in timp real cat si rapoarte istorice care iti arata trendul vis-a-vis de SEO-ul tau si cum iti poate ajuta sa faci schimbari.

Un alt avantaj al Google Analytics este ca ofera informatii reale, intrucat este deja conectata la motoarele de cautare. De exemplu, puteti vedea cuvintele cheie care au inceput sa apara si cum le-rau pozitionat, sau cuvintele cheie pe care oamenii le folosesc pentru a gasi site-ul tau. Acest lucru iti ofera mai multe optiuni si iti permite sa faci ajustari in functie de informatii.

SEMrush

SEMrush este unul dintre cele mai cunoscute platforme de analiza SEO si monitorizare a concurentei. Analiza ta va include informatii despre cuvintele cheie, verificari ale legaturilor, posibile backlink-uri, pozitionari ale cautarilor si statistici fiabile pentru toate aceste elemente.

Unul dintre cele mai interesante lucruri despre SEMrush este posibilitatea de concurenta on-page si monitorizarea lor. Aceasta te ajuta sa vezi cat de bine rank-neaza site-ul tau fata de site-urile concurentei. De asemenea, iti poate oferi sfaturi precum ce cuvinte cheie ar trebui sa folosesti, cum sa construiesti backlink-uri si ce obiceiuri de navigare prefera publicul tinta. Nu in ultimul rand, SEMrush te poate ajuta sa te posicionezi in topul cautarilor daca folosesti strategii bazate pe date si statistici.

Comparatie

Inainte de a decide ce platforma folosesti pentru SEO-ul tau, ar trebui sa faci un pas in spate pentru a vedea care dintre aceste trei platforme se potriveste cel mai bine obiectivelor tale.

Graficul de mai jos te ajuta sa vezi avantajele fiecarei platforme:

Moz vs Google Analytics vs SEMrush

MozGoogle AnalyticsSEMrush
A fost creat pentru profesionistii in marketing digitalFurnizeaza informatii reale si este conectata la motoarele de cautareMonitorizeaza concurenta si sfaturi cu privire la cuvintele cheie
Match Scoring si Page PerformanceCompatibilitate cu browserul si dimensiunea ecranuluiPozitionari ale cautarilor
Dimensiuni ale datelor si statisticiVizualizarea datelor si statisticilor de traficLinkuri, advertiseri si trafic publicitar
Interfata personalizataAccesibila oricuiAnaliza SEO Onpage si optimizarea
Cercetare detaliata a cuvintelor cheieAcces la informatii reale in timp realShowcase un profil SEO detaliat

Concluzie

Despre Moz, Google Analytics si SEMrush s-au spus o multime de lucruri, iar beneficiile si plusurile fiecarei platforme sunt evidente. Este important sa te gandesti la obiectivele tale si la nevoile tale inainte de a alege o platforma anume. Te poti baza pe statisticile de trafic, pe analizele concurentei si pe informatiile dobandite prin cercetarea cuvintelor cheie pentru a decide cumulative placut pentru SEO-ul tau. Exista de jos cadrul pe care orice platforma SEO trebuie sa se bazeze, dar alegerea celei potrivite depinde atat de nevoile tale, cat si de urmarirea obiectivelor tale.

Speram ca articolul nostru ti-a clarificat in detaliu fiecare dintre aceste platforme si eforturile lor de creare a unui site optimizat SEO.