Din pacate internetul este plin ochi cu sfaturi nepotrivite despre cum sa-ti investesti toti banii, cum sa-ti cresti copiii, cum sa slabesti, cum sa gatesti si desigur cum sa faci marketing digital ca la carte.
Unele din cele mai necorepunzatoare sfaturi pe care le puteti gasi online sunt legate de SEO, acest subiect care de cativa ani buni se afla in atentia tuturor afacerilor ce isi propun sa reziste si sa aiba succes in era digitala.
Iata 5 mituri despre SEO pe care trebuie sa le dati uitarii
Mit SEO 1: Scopul principal SEO este de a va pozitiona pe locul 1 in Google dupa un anumit cuvant cheie ce va descrie cel mai bine activitatea.
Acesta este unul din cele mai des intalnite mituri despre SEO. Foarte multe persoane considera ca scopul SEO este acela de a obtine o pozitionare cat mai buna pentru un anumit cuvant cheie. De fapt, ar trebui sa inlocuiti respectivul keyword cu cea mai relevanta fraza de cautare, valabila pentru afacerea dumneavoastra.
Ce se intampla?
Insumarea eforturilor spre un singur ranking nu va ajuta afacerea. SEO inseamna sa atrageti trafic calificat pe site-ul dumneavaostra si apoi sa transformati traficul in potentiali clienti si cumparatori (lead-uri si vanzari).
Avand in minte acest lucru, incercati sa gasiti cuvintele cheie care descriu cat mai specific activitatea pe care o desfasurati (de exemplu: carti copii in loc de carti sau incaltaminte sport din piele in loc de incaltaminte). In mod evident, cel care cauta o fraza mai specifica care se potriveste cu ceea ce oferiti, are mai multe sanse de a deveni cumparatorul dumneavoastra.
De aici rezulta ca scopul SEO este de a creste traficul si conversiile. Cuvintele despre care credeti ca sunt cele mai importante pentru afacerea dumneavoastra, pot sa nu fie la fel de valoroase ca alte fraze putin mai lungi. Ideea este sa luati in considerare intentia de cautare, nu doar relevanta cuvantului cheie.
Mit SEO 2: SEO inseamna doar sa editezi tag-urile HTML Meta
Exista mai multe probleme vis-a-vis de acest mit.
In primul rand, aceasta fraza reduce SEO la un obiectiv minor. In realitate SEO nu este atat de simplu. Zilele in care specialistii seo se preocupau de ticsirea paginilor web cu o sumedenie de cuvinte cheie pentru a fi cat mai relevante pentru motoarele de cautare, au apus bine. Azi, motoarele de cautare sunt mult mai sofisticate si au in vedere mai multe lucruri decat meta tag-urile de pe paginile web. Iau in considerare si alti factori, cum ar fi titlul, antetul, gradul de utilizare, structura interna de linking, viteza site-ului, durata si calitatea continutului.
Acest mit ignora toti factorii SEO care se manifesta in afara propriului site web (adica off-page SEO). De exemplu, unul din cei mai importanti factori SEO este cantitatea si calitatea linkurilor de pe alte site-uri. Bineinteles ca trebuie sa va concentrati pe propriul site, dar nu puteti ignora toti factorii de SEO off-page daca doriti sa aveti succes SEO.
Mit SEO 3: O singura campanie seo pe o durata scurta de timp este suficienta pentru succes.
Nu este asa! Pentru ca SEO nu se rezuma doar la editarea propriului site. Nu e un lucru pe care il faci o singura data pentru un site si poti uita de el pe vecie. Din pacate optimizarea SEO functioneaza altfel.
Sigur, editarea paginilor pentru a fi cat mai relevante pentru cuvintele cheie este o actiune SEO foarte importanta, dar reprezinta jumatate din tot ce presupune SEO. Cealalta jumatate este despre autoritatea domeniului site-ului dumneavoastra. Aceasta are legatura cu reputatia dumneavoastra, iar daca ea este putin credibila, posibilii clienti se vor indeparta de dumneavoastra. Site-urile cu reputatie puternica de a publica informatii de calitate se bucura de o autoritate mai mare. Indicii ale unei bune reputatii sunt cantitatea si calitatea site-urilor care duc spre site-ul dumneavoastra. Cand mai multe site-uri de incredere trimit spre site-ul dumneavoastra, Google vede acest lucru ca un semnal ca ar trebui sa aiba incredere in dumneavoastra.
Toate acestea inseamna ca aveti nevoie de o strategie pe termen lung pentru a atrage linkuri de pe alte site-uri cu reputatie inalta.
Mit SEO 4: SEO se rezuma la cat de bine poti sa-l pacalesti pe Google
Din pacate multe business-uri isi croiesc drum online cu acest mit sub brat. Da, este adevarat ca exista anumite companii care folosesc tactici spam SEO, dar asta nu este o strategie de optimizare SEO de succes pe termen lung. In cele din urma, Google isi va da seama cum sa scape de afacerile care folosesc tactici spam. In concluzie, nu merita riscul.
Mit SEO 5: Google Ads ajuta la cresterea SEO
Acest lucru este fals. Nu conteaza cat alegeti sa cheltuiti cu anunturile google platite, pentru ca acestea nu vor ajuta site-ul in mod direct sa ocupe o pozitie mai buna in clasamentul motoarelor de cautare, in rezultatele organice, neplatite.
Asta nu inseamna ca nu trebuie sa va faceti reclama pe Google. De fapt, aceasta este una din cele mai bune strategii de marketing pentru firmele mici. Dar nu trebuie sa va asteptati ca in mod automat sa cresteti in clasamentul pe cautarile organice. Cand nu veti mai plati pentru pentru Google Ads, cel mai probabil afacerea dumneavoastra va fi data uitarii in secunda 2, daca site-ul nu este optimizat SEO pentru cautari organice.
Acestea au fost 5 mituri despre SEO. Daca va recunoasteti in unele din ele, eliberati-va si incepeti sa faceti SEO care conteaza cu adevarat pentru succesul afacerii dumneavoastra. Noi va putem ajuta! Apelati-ne azi pentru o prima discutie.