Google Analytics vs Adobe Analytics

Lumea digitală în care trăim are drept scop final crearea de experiențe de înaltă calitate. Astfel, pentru a putea contura viziuni clare și precise despre cum evoluează aceste experiențe digitale, profesioniștii din domeniul analizei digitale trebuie să poată alege cele mai bune soluții cunoscute și recomandate. Una dintre cele mai discutate subiecte legate de aceasta este diferența dintre Google Analytics și Adobe Analytics.

Google Analytics și Adobe Analytics sunt cele mai importante platforme din industria analitelor digitale, fiecare oferind o serie de opțiuni dedicate profesioniștilor în domeniul analizei digitale. Cu toate acestea, există o serie de diferențe referitoare la fiabilitate, simplitate și costuri între cele două soluții. În plus, ele se extind și asupra altor domenii, precum capability-uri și specificații. Prin urmare, este important să se înțeleagă care soluție este cea mai adecvată pentru compania dvs. și ce modul de lucru îi poate oferi.

Ce este Google Analytics?  

Google Analytics este o aplicație software gratuită oferită de Google pentru a ține evidența traficului pe site-urile web. Această platformă de analiză furnizează proprietarilor de site-uri informații vital corelate cu modul în care se comportă vizitatorii site-ului și, prin urmare pune bazele pentru capitalul intelectual al unei afaceri. De asemenea, acesta oferă informații despre părțile pozitive și negative ale site-ului, ceea ce face ușor pentru proprietar să știe când și cum să îmbunătățească site-ul, de vreme ce poate vedea ce fel de conținut aduce mai mulți vizitatori și ce conținut determină lostea vizitatorilor.

Beneficiile Google Analytics:

• Acesta este gratuit și ușor de înțeles;
• Ofere date despre traficul site-ului și informații detaliate cu privire la comportamentul vizitatorilor;
• Ofere unghiuri de vedere și vederi detaliate asupra engagement-ului utilizatorului;
• Permite administratorului site-ului să măsoare conversiile și să-și urmărească obiectivele;
• Permite construirea de rapoarte personalizate de Google Analytics;
• Permite vederea globală asupra site-ului dvs., sesizarea pattersnurilor și identificarea oportunităților de optimizare.

Ce este Adobe Analytics?  

Adobe Analytics este o soluție de analize a datelor webbiz și mobile, lansată de fosta companie Omniture. Această soluție de analize de top oferă un set complet de instrumente pentru a monitoriza și a optimiza rezultatele site-urilor web și aplicațiilor mobile.

Acest instrument web oferă funcții de reporting, luând date din multiple surse, precum cookie-uri, vizite și peste 65 de surse de date integrate adunate de-a lungul site-urilor și aplicațiilor mobile. Adobe Analytics va ajuta companiile să înțeleagă ce se întâmplă cu site-urile web și aplicațiile mobile ale lor și vor putea lua măsurile potrivite.

Beneficiile Adobe Analytics:

• Permite urmărirea și raportarea traficului de pe site-uri web și aplicații mobile;
• Rapoartele de raportare variază de la rapoarte standard text la rapoarte grafice;
• Acesta poate integra date din mai multe surse și poate supplementa datele existente;
• Permite personalizarea rapoartelor pentru a le face mai relevante și utilizatorului;
• Permite personalizarea conturilor pentru a crea măsuri de urmărire când datele vin din multiple surse;
• Acesta oferă mai multe opțiuni de segmentare;
• Permite reprezentarea visuală a datelor, ceea ce face interpretarea lor mult mai ușoară.

Care sunt principalele diferențe între Google Analytics și Adobe Analytics?  

În ciuda faptului că Google Analytics și Adobe Analytics s-au dedicat ambelor în domeniul analizei digitale, există o serie de diferențe semnificative între aceste două soluții. Acestea vor fi discutate în cele ce urmează.

1.Fiabilitate și securitate:

Există o diferență importantă între fiabilitatea și securitatea asigurată de Google Analytics și Adobe Analytics. Deși Google Analytics este bine cunoscut și fiabil, acesta oferă un nivel slab de securitate a datelor. Spre deosebire de un serviciu de analytics robust, cum ar fi Adobe Analytics, Google Analytics nu oferă metode de criptare, în schimb, Adobe Analytics garantează o securitate a datelor înaltă și o fidelitate a datelor mai bună.

2.Capabilități:

Există și o diferență majoră între capacitatea lor de management a datelor. Google Analytics poate aduna date despre traficul site-ului și deține date statistice asupra tranzacțiilor e-commerce. Pe de altă parte, Adobe Analytics are capacitatea de a monitoriza și raporta date atât despre site-urile web, cât și despre aplicațiile mobile și oferă o mai mare profunzime a datelor.

3.Costuri:

O altă diferență între Google Analytics și Adobe Analytics este gratuitatea lor. Google Analytics este gratuit și, prin urmare, soluția ideală pentru utilizatorii care au nevoie de un set limitat de caracteristici.