Diferenta dintre cuvintele cheie short tail si long tail

Alegerea cuvintelor cheie potrivite pentru afacerea ta reprezinta unul dintre punctele principale ale procesului de optimizare seo. In functie de alegerea pe care o faci in ceea ce priveste cuvintele cheie, poti atrage un public mai general sau specific pentru site-ul tau, care sa performeze actiunile pe care ti le doresti.

Dupa ce ai efectuat primii pasi de analiza si cercetare a cuvintelor cheie si ai deja o lista cu termeni potriviti temei tale de interes, este timpul sa alegi care optiune este mai potrivita: cuvinte cheie short tail sau long tail.

Vom vedea care sunt diferentele dintre aceste doua tipuri de cuvinte, cum te pot ajuta fiecare in parte si care este cea mai buna alegere pentru promovarea afacerii tale.

Cuvinte cheie short tail

Cuvintele short tail sunt formate din 3 sau mai putini termeni, semnificatia lor fiind extrem de generala. Exemplu: “rochii de ocazie”, “aparat foto”, “fond de ten”. Fiind atat de generale, cuvintele short tail prezinta o competitie extrem de mare, generand mai multe conversii pentru brandurile aflate deja in top, fiind destul de dificil pentru un magazin online sau un blog nou aparute sa aiba parte de conversii cu aceste tipuri de cuvinte. Pentru a exemplifica mai bine acest lucru, am dat cautare pe Google de “fond de ten”, iar primele rezultate au fost de la retailerii de top de la noi, Emag, Sephora, Notino, Elefant.

De asemenea, trebuie avut in vedere faptul ca in majoritatea cazurilor, cine cauta “rochii de ocazie” are un interes mai scazut in a cumpara in acel moment, fata de cineva care cauta “rochii de ocazie albe marimea M”. Un factor important de avut in vedere in ceea ce priveste cuvintele short tail, sunt costurile destul de ridicate pentru acestea in Google AdWords. Asadar, nu sunt o optiune tocmai potrivita pentru o afacere aflata la inceput, cu un buget restrans si cu un brand in formare.

Cuvintele cheie long-tail

Cuvintele cheie long tail contin 3 sau mai multi termeni, generand cautari mult mai specifice si orientate spre conversii, fata de cuvintele short tail. Exemple: “rochii de ocazie negre marima M”, “aparat foto Canon EOS 2000D”, “fond de ten L’Oreal Freshwear nuanta 130”. Cuvintele long tail sunt preferate in general de cei care au o afacerea abia la inceput. Se asigura ca prin aceste cautari specifice, cei care ajung sa intre pe site au sanse extrem de mari sa realizeze conversii, fata de cei care cauta termeni mai generali. Volumul de cautari este clar mai mic fata de cuvintele short tail, insa acest lucru indica si o concurenta mai redusa, deci sanse mai mari pentru o pozitionare cat mai sus in pagina cu sugestii Google.

Daca ai ales cu precadere cuvinte long tail este indicat sa oferi un continut pe masura, la fel de specific precum termenii de cautare stabiliti. Cei care intra pe pagina ta, stiu foarte clar ce cauta si se asteapta la un rezultat rapid cu o varietate mare de optiuni. Pentru cei interesati, cuvintele long tail implica o investitie financiara mult mai redusa fata de cuvintele short tail, fiind un aspect pozitiv pentru cei care nu sunt dispusi sa cheltuiasca foarte mult cu Google AdWords.

Astfel, depinde foarte mult de tipul de afacere, de scopul pe care il ai si de resursele financiare, in a alege un anumit tip de cuvinte cheie. Majoritatea specialistilor seo recomanda pentru un blog sau site aflat la inceput, cuvintele cheie long tail, avand mai multe sanse la conversii si la cresterea vizibilitatii in online.