Lucrurile sunt foarte clare cand vorbim despre continut: crearea de continut de calitate este cel mai eficient mod pentru o afacere de a atinge succesul online.
Chiar si cele mai cunoscute companii adera la acest principiu. Chiar si pe segmentul B2B continutul de calitate este din ce in ce mai bine vazut. Este un element critic pentru orice afacere online.
Cu toate acestea, inca exista multe intrebari fara raspuns atunci cand vorbim de continut. Cat si mai ales ce ar trebui sa promoveze acesta?
Ce ar trebui sa faceti ca sa produceti o cantitate suficienta de continut valoros pentru clientii dumneavoastra? Adevarul este ca puteti injecta sute de postari pe blog sau pe mediile sociale, dar cu toate acestea sa aveti o conversie foarte slaba.
De ce? Pentru ca acestea nu reusesc sa ajunga si sa satisfaca nevoile reale ale publicului dumneavoastra.
Continutul creat trebuie sa fie de calitate. Trebuie sa iasa in evidenta si sa atraga, sa angajeze. Nu puteti genera acest tip de continut in mod constant, doar limitandu-va la experienta proprie. Este nevoie de research.
Iata cateva idei eficiente care va vor ajuta sa construiti o baza de cunostinte si sa scrieti continut de calitate cu lipici la publicul tinta.
6 idei de pus in practica pentru un continut care ajunge la tinta
1. Monitorizati mediile sociale.
Cel mai probabil, brandul dumneavoastra se afla pe buzele unor clienti de pe Facebook, dar asta nu este suficient. Trebuie sa fiti in alerta, sa va extindeti atentia spre ceea ce este in trend, sa captati indicii sociale. Folositi subiecte din domeniu, legati-va de stiri si preluati idei de consum, dandu-le o noua forma pentru produsele dumneavoastra.
2. Depuneti eforturi pentru a va cunoaste clientii.
Clientii dumneavoastra sunt oameni care gandesc si simt. Trebuie sa va straduiti sa ii intelegeti cat mai bine. Notificarile clientilor, comentariile si reclamatiile, reprezinta o sursa bogata de inspiratie. Pentru a le starni interesul si pentru a le castiga atentia, trebuie sa intrati in mintea cumparatorilor dumneavoastra. Gasiti produse si servicii pe care ar trebui sa le oferiti si raspundeti la intrebari care asteapta raspunsuri.
Continutul care ofera raspunsuri detaliate reprezinta o carte de vizita puternica.
3. Fiti cu ochii pe concurenta.
Analiza competitiva este probabil cel mai puternic indicator a ceea ce nu functioneaza. Observand ceea ce rezoneaza cu audienta companiilor concurente, puteti anticipa mai bine ce va aprecia publicul dumneavoastra.
Un audit al continutului concurentei va poate oferi o imagine de ansamblu asupra a ceea ce functioneaza in industria dumneavoastra, a informatiilor pe care le puteti utiliza pentru a va imbunatati strategia de marketing si SEO.
Puteti sa documentati cele mai bune practici, sa descoperiti ce tip de continut are sanse sa fie partajat si sa identificati bloggerii influenti.
4. Keyword research
Uitati de optimizarea cuvintelor cheie si alte lucruri care functionau acum mult timp. Nu sunt eficiente si s-ar putea sa va dauneze in stabilirea pozitiei in motoarele de cautare.
Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa faceti keyword research. Cuvintele cheie arata despre ce vorbesc oamenii, la ce raspund ei si ce aleg sa distribuie mai departe. Folositi subiecte populare pentru inspiratie, combinati idei si adaugati profunzime continutului.
5. Folositi titluri captivante si cititi studii
Acum ceva timp platforma Buzzsumo a realizat un studiu asupra volumului social pe care utilizatorii aleg sa-l distribuie pe Facebook. Rezultatele au aratat ca oamenii prefera sa distribuie in principal continut mai lung si obligatoriu insotit de imagine. Oamenii sunt mai susceptibili de a partaja informatii pe baza valorilor emotionale. Exista o multime de astfel de studii care va pot oferi informatii despre cum ar trebui sa va compuneti contentul pentru a avea cat mai mult succes.
Pentru postarile de blog puteti sa plecati de la niste statistici si sa aratati ce legatura au acestea cu business-ul dumneavoastra. Acest tip de content este foarte popular.
6. Optimizati continutul
V-ati facut temele, v-ati pus sufletul intr-un post de valoare cu un titlu spectaculos si …
inca nu ati terminat.
Imi pare rau, dar acum este momentul sa va optimizati continutul inainte de publicare. Iar asta implica altfel de cunostinte, on-page SEO.
Daca ati scris targetat, postarea contine toate conceptele si cuvintele cheie relevante, exista sanse foarte mari ca ea sa obtina un scoring excelent si sa atinga culmile succesului pe motoarele de cautare.
Pentru SEO bine inchegat aveti nevoie de:
- o meta descriere concisa si descriptiva
- subtitluri care contin cuvinte cheie si sinonime sau asociate
- linkuri spre alte pagini interne (pentru a mentine vizitatorii cat mai mult pe site)
- linkuri outbound (spre site-uri cu autoritate)
- imagini (de preferat cu text descriptiv ALT)
- alte elemente visual media, cum ar fi filmulete sau slideshow-uri – acestea nu sunt obligatorii, dar in general dau randament si cresc interesul pentru continut.
Nu putem estima cata atentie si recunoastere va primi continutul dumneavoastra, dar exista sanse mai mari sa se intample acest lucru daca acesta este bine documentat.
Continutul este in esenta brandul dumneavoastra. Ceea ce alegeti sa postati determina interesul consumatorilor fata de compania dumneavoastra si inspira fanii sa devina devotati. Trucul este sa construiti o biblioteca de continut informativ, bazat pe subiectele care tin treaz interesul oamenilor si pe care acestia il cauta in mod constant. Nu in ultimul rand, continutul trebuie sa fie usor de inteles, sa fie insotit de o grafica frumoasa si sa arate bine.
Daca aveti nevoie de ajutor pentru creare si/ sau dezvoltare de continut sau pentru promovare SEO, noi va putem sustine. Vom cerceta si vom citi pentru afacerea dumneavoastra, vom extrage esente tari si vom jongla cu ele pentru a da o forma solida (pe alocuri irezistibila) continutului pe care vreti sa-l asezati in fata publicului tinta.