Optimizarea unei pagini de pe un blog personal sau un magazin online are in vedere o serie de aspecte specifice, printre care se numara meta titlul si meta descrierea.
Acesta sunt doua elemente esentiale, care daca sunt realizate corect si in acord cu scopul urmarit, pot contribui activ la cresterea vizitelor organice pe site si implicit, la cresterea profitului real al afacerii. Cu cat un meta titlul este mai bine realizat, cu atat pagina respectiva are sanse mai mari sa fie afisata in motarele de cautare pe primele pagini.
In cele ce urmeaza vom descoperi impreuna ce inseamna meta titlul si meta descrierea, de ce sunt atat de importante si cum pot fi realizate astfel incat sa promoveze in timp real afacerea online.
Despre meta titlu
Dupa cum ii spune si denumirea, vorbim de un titlul al paginii de pe site, care apare in motoarele de cautare. Daca este bine realizat ajuta la o indexare mai buna de catre motoarele de cautare si atrage rapid potentiali vizitatori.
De asemenea, meta titlul apare si atunci cand alegem sa distribuim pagina respectiva pe alte canale media, cum ar fi facebook sau twitter. Un metat tilul bine conceput il ajuta pe utilizator sa cunoasca mai bine caracterul paginii deschise intr-un tab nou, oferind informatiile relevante de care acesta are nevoie.
Realizarea unui meta titlul corect
In meta titlul este indicat sa introduci cuvinte cheie si elemente esentiale pentru identificarea si indexarea paginii de catre motorul de cautare. De aceea, este mai bine sa adaugi cuvintele cheie la inceputul titlului, pentru un impact mai puternic asupra utilizatorului.
Atunci cand realizezi meta titlul este bine sa fi concis si relevant, cu o incadrare in maxim 60 caractere. Nu numai ca va fi mult mai rapid citit si perceput de utilizator, dar va fi mult mai bine indexat. Foloseste intotdeauna cuvintele cheie de care ai nevoie, numele brandului daca este cazul si exprimare simpla, la obiect.
Este recomandat sa ai cate un meta titlu distinct pentru fiecare pagina a site-ului, care sa contina informatii precise despre continut si scop.
Despre meta descriere
Un alt element important, meta descrierea, este situata fix sub meta titlul, atunci cand pagina respectiva apare pe una dintre paginile motoarelor de cautare. Daca meta titlul este cel care atrage prima data utilizatorul, meta descrierea este cea care il poate face sa dea click pe pagina si sa se intoarca atunci cand are nevoie. Astfel, meta descrierea este strans legata de ratele de clik si de vizitele organice care aduca profit real site-ului.
Realizarea unei meta descrieri corecte
Ca si in cazul meta titlului este important sa introduci in meta descriere acele cuvinte cheie sau elemente relevante care sa transmita cat mai bine caracterul si scopul paginii. Daca nu ai reusit sa incluzi in meta titlul toate informatiile de care aveai nevoie, le poti pastra pentru meta descriere, aceasta avand un impact la fel de semnificativ asupra alegerii utilizatorului de a da click pe pagina.
Lungimea unei meta descrieri conteaza foarte mult, prin prisma faptului ca motoarele de cautare cum este Google, afiseaza maxim 160 caractere. De aceea este bine sa te incadrezi in aceasta limita sau cel putin sa oferi la inceputul meta descrierii informatiile esentiale.
Poate ai vazut la unele pagini cum meta descrierea este o simpla insiruire de cuvinte, fara legatura sau sens intre ele. Aceasta este o greseala de evitat, pentru ca nu te va ajuta cu nimic, utilizatorului nu va intelege mesajul pe care vrei sa-l transmiti si nu va fi indeajuns de interesat pentru a intra pe pagina ta.