Cele mai bune strategii de realizare link buiding

Una dintre cele mai utilizate strategii de promovare online este link building-ul. Acesta se refera la construirea de link-uri relevante de la alte site-uri catre site-ul/blogul tau. Este o metoda eficienta de a urca in rank-ul Google si de a fi in atentia motoarelor de cautare inca din primele luni de activitate online.

Link building-ul te ajuta sa capeti popularitate si sa atragi posibili clienti interesati direct de nisa pe care o promovezi. Acestia ajung mult mai usor in contact cu produsele si serviciile tale, daca optezi pentru un link building de calitate. Exista mai multe metode prin care poti face link building si recomandarea noastra este sa experimentezi la inceput cu diferitele tipuri, pana cand gasesti ce se potriveste scopului si obiectivelor tale online.

Ne vom referi in continuare la cele mai bune metode de link building, care sa te ajute sa cresti in popularitate si rank, dar sa si atragi potentiali clienti/cumparatori.

Continutul conteaza

Inainte de implementa orice tip de strategie de promovare online, trebuie sa treci in revista calitatea continutului de pe site-ul/ tau. In cazul in care ai un magazin online, acorda mai multa atentie si partii de blog, scrie articole relevante nisei tale si creeaza titluri atractive pentru link-uri de calitate. Nu uita de cuvintele cheie, de titlurile si descrierile fiecarei pagini si de modul general in care alegi sa prezinti informatii relevante pentru posibili clienti.

Recuperare link eroare 404

Aceasta metoda este relevanta mai ales pentru site-urile care activeaza de cativa ani in mediul online. Eroarea 404 apare atunci link-ul trimite catre o pagina inexistenta de produs sau de pe blogul tau.

Daca vei redirectiona aceste link-uri obtinute natural, catre pagini actuale din site-ul tau, vei avea numai de castigat. Vorbim de o munca destul de laborioasa, dar nu imposibila. Este un mod simplu, corect si sigur pentru a creste vizibilitatea site-ul, dar si conversiile.

Metoda guest-blogging

O metoda des aplicata de cei care doresc o promovare rapida, dar in acelasi timp aprobata de Google este guest-blogging-ul. Aici ne referim la identificarea acelor bloguri cu autoritate, care sa se potriveasca cu natura serviciilor pe care le promovezi si sa fie de acord sa colaboreze pentru obtinerea unor link-uri catre site-ul tau.

Daca reusesti sa gasesti cateva bloguri cu autoritate pe nisa ta, vei vedea ca rezultatele nu vor intarzia sa apara, fiind un inceput excelent pentru cei aflati inca in faza incipienta a afacerii online. Cum functioneaza mai exact guest-bloggingul? Foarte simplu. Discuti tipul de colaborare cu administratorul blogului, prin crearea unor articole relevante in care sa introduca link-uri catre paginile de produs ale site-ului tau.

Atentie mare spre ce fel de bloguri de indrepti atunci cand alegi link building. O regula importanta este sa se adreseze unui public asemanator cu cel pe care il cauti pentru site-ul tau, sa posteze cu regularitate si continut de calitate. Sa aiba o vizibilitate online mare si, implicit, un blog optimizat seo.

Site-urile de advertoriale

Un alt mod de link building este publicarea pe site-uri de advertoriale. Aproape orice site mare de la noi are o sectiune cu advertoriale. Link-urile obtinute prin acest mod te ajuta enorm in urcarea natural in ranking, fiind o sansa buna de propulsare a unui site aflat la inceput. Insa, trebuie sa tii cont de modul in care realizezi ancora pe care este introdus link-ul. Trebuie sa contina cuvinetele cheie relevante pentru tine, sa trimita catre informatii care sa-i intereseze cu adevarat pe posibili clienti si sa fie de actualitate.

Crearea de link-uri interne

Nu trebuie sa ignori si formarea de link-uri interne inteligente, care sa conecteze eficient paginile site-ului. Este un mod simplu prin care poti creste vizibilitatea site-ului pentru motoarele de cautare si imbunatatesti, in acelasi timp, modul in care site-ul tau se comporta in raport cu audienta. Link-urile interne ajuta la o mai buna navigare intre paginile site-ului, plasate in mod strategic il fac pe client sa petreaca mai mult timp pe site si fac trimitere spre toate paginile site-ului, chiar si cele mai vechi.