Sfaturi de optimizare pentru un rank cat mai bun pe Google

Orice persoana care detine o afacere sau un blog online este interesat sa fie pozitionat cat mai sus in paginile de rezultate ale Google. Este un mod prin care posibilii clienti sau cei interesati direct de serviciile oferite, ajung mult mai rapid si mai usor in contact cu site-ul tau.

Unele persoane prefera sa apeleze la agentii seo specializate pentru a se ocupa de acest aspect al rank-ului pe Google, insa exista cateva principii si reguli simple, de care sa tii cont, pentru a reusi sa te pozitionezi cat mai bine.

Ne vom referi la modul in care un site trebuie sa functioneze in ceea ce priveste titlurile paginilor, cuvintelor cheie, rapiditatii de incarcare si alte elemente esentiale pentru ca Google sa aduca site-ul cat mai aproape de prima pagina de rezultate. Daca esti atent la anumite detalii si constant in adoptarea unor obiceiuri seo constructive, vei obtine rezultatele dorite, fara sa investesti sume exorbitante de bani.

Titlurile paginilor

Unul dintre aspectele esentiale de luat in considerare pentru un rank cat mai bun, este modul de realizare al titlului fiecarei pagini. Tagul titlului este utilizat de Google pentru a afisa pagina respectiva in rezultatele cautarii, cu un maxim de 50-60 caractere. Astfel, fiecare titlu ar trebui sa fie scurt, concis si atractiv. De asemenea, sa contina unul sau mai multe cuvinte cheie, care se vor regasi apoi in pagina, in anumite proportii.

Cuvintele cheie

Poate cea mai importanta parte in modul in care Google pozotioneaza fiecare site, sunt cuvintele cheie, cat de bine sunt alese in acord cu specificul paginii si cat de mult se repeta. Cerceteaza si analizeaza foarte bine cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta, dupa cum am aratat intr-un articol special pe acest subiect. In cadrul paginii, cuvintele cheie ar trebui sa se repete intr-un interval de cel putin 1-2%, intr-un mod echilibrat si cursiv.

Taguri media

Fiecare imagine, video sau alta reprezentare media de pe pagina site-ului ar trebui sa aiba completate titlul si descrierea. Acesta este bine sa contina cuvinte cheie, pentru a putea fi utilizate de Google in incercarea de a pozitiona site-ul tau pe un rank mai bun. Chiar daca poate sa para o munca minutioasa, acest detaliu este esential pentru ca site-ul tau sa poata sa fie recunoscut mai repede si eficient de modul de indexare Google.

Viteza de incarcare

Cu cat site-ul tau se incarca mai incet sau se blocheaza pe anumite pagini, cu atat pozitionarea Google va fi mai joasa. Testeaza foarte bine inainte, rapiditatea cu care se incarca site-ul pe diferite device-uri si retele de internet. Exista anumiti algoritmi Google care filtreaza in mod strict acest aspect al vitezei de incarcare, putand sa traga in jos site-ul, chiar daca folosesti cuvintele cheie potrivite si ai un design cat mai prietenos cu utilizatorul.

Harta site-ului

Chiar daca pare un lucru banal, harta site-ului este foarte importanta atunci cand vrei un rank cat mai bun. Este modul prin care realizezi link-uri utile catre paginile site-ului, pentru ca utilizatorii sa ajunga mai rapid la ceea ce ii intereseaza si pentru ca Google sa indexeze mult mai eficient toate paginile. Ideea din spatele hartii este de a fi cat mai simpla, cuprinzatoare si vizibila pe orice device.

Actualizarea site-ului

Nu uita ca este extrem de important sa actualizezi constant site-ul cu continut nou si relevant pentru tema abordata si nevoile clientilor. Daca detii un blog, posteaza de cateva ori, in fiecare saptamana, fara exceptii. Mai mult decat atat, la un interval de 1-2 ani, reevalueaza articolele vechi si vezi unde se pot face imbunatatiri pentru un continut de interes chiar si in contextul prezent. Consecventa in postare ajuta la o pozitionare mai buna a site-ului prin faptul ca isi mentine relevanta si actualitatea.