Sfaturi seo pentru optimizarea site-ului pentru mobil

Atunci cand pui la punct planul de optimizare ale site-ului te gandesti cel mai probabil la versiunea desktop. Insa ceea ce nu stii este ca Google indexeaza prima data versiunea mobil, fiind mult mai accesata si cautata de catre utilizatori.

Acum cativa ani, majoritatea se axau pe dezvoltarea si perfectionarea versiunii desktop a site-ului, lasand pe locul doi versiunea mobila, care nu continea toate informatiile si de multe ori, se incarca mult mai lent decat site-ul prezentat pe desktop.

Totul a inceput sa se schimbe dupa ce telefoanele mobile au inceput sa fie din ce in ce mai utilizate si pentru actiuni precum cumparaturi online, citire de stiri, vizionare de filme si videoclipuri. Google s-a adaptat rapid si a inteles ca viitorul site-urilor este cel de dezvoltare pe plan mobil si a facut in asa fel incat, cei care administreaza site-uri sa acord o importanta mai mare versiunii mobile.

Atunci cand ne referim la mobil, includem smartphone-urile si tabletele, care au nevoie de anumite tipuri de optimizari seo pentru a oferi utilizatorului acelasi design si mod de operare ca cel de pe desktop. In acest sens, vom afla cateva sfaturi pentru optimizarea seo pentru mobil care sa te ajute sa-ti devolti afacerea intr-o directie de viitor.

Modalitati de realizare a site-ului pentru versiunea mobila

Daca te afli la inceput de drum cu site-ului si ai apucat sa dezvolti numai partea de desktop, este bine sa stii ca exista trei variante prin care poti sa implementezi site-ul in spatiul mobil.

Doua URL-uri diferite – in acest sens se vor diferentia clar cele doua adrese, pentru desktop si pentru mobil, cu coduri diferite, dar cu acelasi continut. Este mai dificil de realizat si implica mult mai multa munca si documentare, daca alegi sa realizezi acest lucru singur.

Serviciul dinamic – in acest caz URL-ul se pastreaza acelasi pentru ambele versiuni, numai HTM-ul se schimba in functie de dispozitivul de pe care utilizatorul intra pe site.

Responsive web design – este varianta preferata de multi la ora actuala si recomandata de Google. Designul receptiv implica aceiasi adresa URL si acelasi cod HTML, adaptandu-se in functie de marimea ecranului dispozitivului.

Testarea site-ului pentru versiunea mobil

Daca ai un site care funztioneaza de mai mult timp sau doresti sa afli in ce stadiu te afli cu noul site, poti verifica modul in care acesta performeaza pe versiunea mobila. Acest lucru este posibil cu ajutorul unui tool din Google Search Console. Dupa ce intri in contul de pe GSC, acceseaza tabul Mobile Usability si afla tot ce trebuie sa stii despre versiunea pentru mobil a site-ului tau.

Acest instrument te informeaza cu privire lizibilitate si incarcarea paginilor pe mobil, daca este totul in regula cu URL-ul sau daca utilizatorii intampina probleme specifice atunci cand navigheaza pe versiunea mobila a site-ului.

Design special pentru mobil

Atunci cand optimizezi site-ul pentru mobil trebuie sa ai in vedere dimensiunea ecranului dupa care utilizatorul va interactiona cu site-ul. Astfel, unele butoane ar trebuie redimensionate pentru a putea fi accesate rapid si usor. Designul ar trebui sa fie cat mai simplu si cu cu putine redirectionari, pentru a se incarca optim si corect la fiecare accesare.

O atentie speciala o acordam fontului, mai exact marimii acestuia, pentru ca textul sa fie cat mai lizibil pentru orice utilizator. Nu uita de functia de zoom in si zoom out care ar trebui sa fie activa pe fiecare pagina a site-ului, pentru ca utilizatorul sa navigheze in functie de nevoile proprii.

Furnizarea aceluiasi continut

In trecut, exista tendinta majora de a omite anumite imagini si informatii de pe versiunea pentru mobil, care ajungea sa fie extrem de diferita fata de cea pentru desktop. Avand in vedere ca instrumentele pentru optimizare au evoluat semnificativ in ultimii ani, situatia de mai sus nu mai este deloc justificata. Daca luam exemplul unui magazin online, utilizatorului ar trebui sa poata comanda orice produs, la fel de usor si rapid ca de pe versiunea desktop.