Sfaturi si idei seo de crestere a traficului pe blog

De cele mai multe ori cei care detin un blog se pierd foarte mult in detaliile care tin de realizarea continutului si acorda o mai mica importanta atragerii de trafic si promovarii online. Nu iti va aduce nicio satisfactie personala si nici vizibilitate pentru motoarele de cautare, daca nu faci decat sa scrii articole si sa umpli constant paginile blogului.

S-a demonstrat faptul ca mai putine pagini care contin articole cu un continut de calitate ajung sa fie vizibile mult mai rapid si au o mai mare relevanta pentru cei interesati. Dincolo de continutul de calitate, trebuie sa iei in considerarea sfaturile de optimizare seo, pentru ca sa atragi acele persoane potrivite, care sa te ajute sa devii relevant si vizibil in online.

Azi avem pentru tine pregatit un set de sfaturi si idei seo care sa te ajute sa incepi sa atragi mai mult trafic pentru blogul tau si sa devii mult mai prezent pentru motoarele de cautare.

Redactare continut

Daca blogul se afla la inceput de drum este bine sa-ti faci un plan de actiune foarte clar in ceea ce priveste redactarea si editarea articolelor. Acestea trebuie sa fie suficient de lungi, peste 300 cuvinte, pentru a fi relevante pentru motoarele de cautare, dar in acelasi timp, sa contina informatii relevante pentru publicul tinta.

Incearca pe cat posibil sa abordezi subiecte care stii ca vor interesa si peste 3-5 ani si redacteaza mai putine articole specifice, pe teme de actualitate. Desigur, iei in calcul si natura blogului, pentru ca daca vorbim de un continut de stiri si monden, atunci regula de mai devreme nu se va mai aplica la fel in cazul tau.

Actualizare continut

Pentru blogurile care au deja peste 30 articole si cateva pagini, este bine sa analizezi traficul deja existent pe blog si sa vezi unde intampini probleme. Mai mult ca sigur va trebuie sa renunti definitiv la unele articole si sa le actualizezi pe celelalte, pentru a deveni cu adevarat relevant pentru publicul tau tinta.

Poate ai nevoie de anumite imagini mai atractive, de titluri mai interesante sau nu folosesti deloc cuvinte cheie. Analiza pe cateva saptamani a acestor aspecte te va ajuta sa-ti compui mai bine planul pe urmatoare luni.

Cuvintele cheie

Fara indoiala, la nivel de optimizare seo, cuvintele cheie joaca un rol important. Am vorbit intr-un articol anterior despre procesul care implica gasirea cuvintelor cheie potrivite. Acestea te ajuta sa ajungi cat mai sus in pagina cu sugestii a motoarelor de cautare si sa faci fata concurentei.

Cuvintele cheie ar trebui sa se regaseasca in primul rand in titlu, apoi in primul paragraf si de cateva ori pe parcursul articolului. Mare grija la redactarea in jurul acestor cuvinte, pentru a nu parea nimic fortat si sa nu fie doar o insiruire de cuvinte.

Linkurile interne

Un aspect important ignorat de multi este introducerea de linkuri interne in articole, care trimit spre alte scrieri sau pagini ale blogului. Nu numai ca este mult mai simplu si pentru motoarele de cautare sa evalueze relevanta paginilor, dar este mult mai simplu si pentru cel care citeste, sa ajunga rapid si simplu exact la informatie care il intereseaza.

Desigur, nu trebuie sa exagerezi cu amplasarea acestor linkuri, ci doar acolo unde este cu adevarat necesar. Nu uita ca totul trebuie sa fie natural si armonios echilibrat pentru un continut cu semnificatie reala pentru cel care citeste.

Guest post-urile

Una dintre cele mai vechi si eficiente metode de promovare a unui blog se face prin guest post-uri. Intrii in legatura cu un blog influent pe aceasi nisa cu tine si te oferi spre a realiza o colaborare. In general, se procedeaza astfel: blogul respectiv realizeaza un articol in care specifica blogul tau si face trimitere catre o anumita pagina de pe acesta.

Astfel vei avea parte de vizualizari reale de catre cei care sunt direct interesati de temele abordate de tine pe blog. O mare parte din aceasta audienta venita din partea unui alt blog, se poate transforma cu timpul in audienta ta permanenta.