Intrebarea pe care putini antreprenori si-o pun acum, in era internetului si a social media se refera la ce este mai crucial pentru reputatia brandului lor. SEO sau PR online? Faptul ca amandoua sunt esentiale pentru o buna prezenta pe piata nu poate fi ignorat, insa cea mai buna strategie de construire a unei imagini de marca de succes trebuie sa imbine ambele metode sau una sa fie preferata pe seama alteia? Pentru a afla aceasta, va voi lua intr-o calatorie prin SEO si public relations online, puterile si provocarile lor, diferentele si aplicabilitatea in construirea unei imagini de marca de succes.
SEO – Optimizarea Pentru Motoarele de Cautare
SEO sau optimizarea pentru motoarele de cautare se refera la imbunatatirea vizibilitatii website-ului sau a paginilor sale prin optimizarea lor pentru a le face mai relevante pentru motoarele de cautare si clasamentul lor in rezultatele acestora. Cresterea clasamentului in motoarele de cautare cresc numarul de vizitatori si, indirect, potentialii clienti ai brandului. SEO se bazeaza pe un set de factori inclusiv cuvinte cheie, continut relevant si backlinking (adica procesul de obtinere a linkuri de catre alte website-uri catre website-ul tau).
Public Relations Online
PR online se refera la toate modurile prin care poti promova brandul tau, indiferent daca faci acest lucru prin mijloace online, offline sau ambele. Trebuie sa iti creezi relatii bazate pe incredere si relatii de brand cu publicul tau pentru a-ti consolida imaginea si a-i pastra pe clientii actuali sau a castiga noi.
Publicitatea online este un element important al strategiei de PR online, dar acest lucru nu trebuie sa fie exclusiv. PR-ul merge mai departe decat publicitatea si trebuie sa implice si urmari criterii precum:
• Comunicarea si dezvoltarea relatiilor cu publicul;
• Participand la evenimente si seminarii;
• Crearea de evenimente, campanii si activitati de marketing;
• Executarea de lansari de produse si servicii;
• Utilizarea mediilor sociale (promovarea continutului si asumarea raspunderii fata de public);
• Managementul de criza pentru gestionarea avertizarilor de imagine.
SEO vs PR Online: Care Este Mai Important Pentru Reputația Brandului tău?
PR si SEO sunt esentiale pentru dezvoltarea unei imaginii de marca de success si pot fi folosite in moduri complementare pentru obiective comune. Cu toate acestea, esentiala este sa intelegem diferentele cheie si aplicabilitatea lor in constructia unui brand de succes.
Diferentele dintre SEO si PR Online
SEO si PR online diferă in mai multe moduri cheie, cum ar fi:
• SEO se bazeaza pe termeni de cautare pentru a atrage vizitatori pe website-ul tau. PR online se bazeaza pe elemente precum evolutiile evenimentelor, artikolul si buletinele de stiri pentru a-ti construi imagina brandului prin mijloace offline sau online.
• SEO se concentreaza pe a obtine clasamentul website-ului tau pe motoarele de cautare. PR online se ocupa de construirea relatiilor cu audienta, creearea continutului si prezentarea brandului ca fiind credibil si trustable.
• SEO se concentreaza pe termeni de cautare si aduce clienti potientiali in contact cu site-ul web. PR online se concentreaza pe introducerea brandului pe canalele media si monitorizarea reactiilor publicului.
Beneficiile SEO
SEO va fi cu siguranta forma cea mai buna de a obtine vizibilitatea website-ului si cresterea traficului pe acesta.
• Cresterea vizibilitatii – SEO iau in considerare locul in rezultatele motoarelor de cautare si optimizeaza website-ul pentru a castiga un loc mai bun.
• Implementarea de cuvinte cheie – Implementarea de cuvinte cheie in pagini, meta tag-uri si postari cresc numarul de vizitatori al website-ului.
• Cresterea ratei de conversie – SEO va apropia website-ul concurentilor si potentialilor clienti si astfel vor creste ratele de conversi si vanzarile.
Beneficiile PR
PR-ul activeaza mai mult decat SEO, insa si el contribuie substantial in construirea unei imagini de marca pozitive.
• Focalizarea pe audienta – PR-ul are ca obiectiv principal inceperea unei relatii bazate pe incredere cu audienta si pune accentul pe fidelizarea clientilor prin construirea unei reputatii pozitive si asupra conceptului.
• Clarificarea realitatii – Cu PR-ul poti sa iti prezinti realitatea involved in comertul tau si sa treci peste rapiditatea si necunoasterea pe care o aduce web-ul.
• Stimularea increderii – PR-ul te poate ajuta sa te aproprii de potentialii clienti, sa asiguri adevarea si sa raspunzi rapid la intrebari sau probleme.
Relatia de Brand
Dupa cum am amintit mai devreme, se pot folosi ambele metode concurrent sau pe post de suplimentare una alteia. Cele mai bune companii merg mai departe decat implementarea SEO sau a celor altebranding si PR-ul si imaginea de sine prin dezvoltarea unei relatii de brand.
Relatia de brand este cea care te ajuta sa castigi noi profituri si sa iti construiesti reputatia pe care ti-ai propus-o. Este cea care te ajuta sa fii conectat cu publicul tau si sa intrezaresti, preintampini si gestionezi schimbarile din interactiunea ta cu acesta si sa iti gasesti provocari personale in fata lor.
Relatia de brand se obtine prin interactiunea zilnica a publicului cu brand-ul si nu se refera la SEO sau PR, ci mai degraba la promovarea, construirea si gestionarea relatiilor intre public si brand.
Pana la urma, SEO si PR online sunt ambele esentiale pentru construirea unei imaginii pozitive si asigurarea unei marci de succes. Cu toate acestea, construirea unei relatii de brand cu publicul va fi cea care va asigura ca obiectivele PR sau SEO alaturate se vor atinge indiferent de volumul de sustinere pe care-l ofera vizitatorilor si potentialilor clienti.