SEO vs optimizarea pentru motoarele de căutare locale: care este mai bună pentru afacerea ta?

Google, Yahoo și alte motoare de căutare sunt, cu siguranță, termenii cei mai comuni care sunt menționați de către întreprinderile care sunt în căutarea unui avantaj competitiv pe plan local. Optimizarea pentru motoarele de căutare locale (SEO) și este o tehnica comuna pentru a îmbunătăți clasamentele paginilor web sau ale site-urilor pentru motoarele de căutare locale, dar este și vorba despre optimizare SEO pentru a ajuta afacerea să poată fi prima opțiune la căutarea locală. 

Cu toate acestea, care dintre ele este cea mai bună pentru afacerea ta? În cele ce urmează, vom discuta diferențele dintre optimizarea pentru motoarele de căutare locale și SEO, precum și avantajele și dezavantajele fiecărei tehnici, astfel încât să poți lua decizia corectă.

Ce este SEO și cum funcționează?

SEO este prescurtarea de la „Optimizare pentru Motoarele de căutare”. Acesta reprezintă tehnici de optimizare și practici folosite pentru a-i ajuta pe oameni să găsească informații pe internet folosind motoare de căutare precum Google, Bing și Yahoo. Aceste motoare de căutare, atunci când citesc o pagină web, se bazează pe anumite criterii pentru a-și oferi rezultate relevante, precum înțelesul i conținutul textual. SEO urmărește să asigure că un site web se află printre primele căutări, căutând să optimizeze textele site-ului pentru cuvinte cheie și mulți alți factori.

Ce este optimizarea pentru motoarele de căutare locale (SEO local) și cum funcționează?

Optimizarea pentru motoarele de căutare locale (SEO local) este o tehnică folosită pentru a optimiza o afaceri în ceea ce privește clasamentul outlet-ului existent într-o anumită zonă sau localitate. Acest tip de optimizare SEO țintește în special site-urile web aflate în zona locală. Se dorește ca relevanța expresiilor și cuvintelor cheie pentru o anumită localitate să fie îmbunătățită pentru rezultatele căutărilor locale, iar acest lucru se realizează prin asigurarea rezultatelor în prima pagină pentru rezultatele dobândite la căutarea respectivă. Acest lucru se realizează prin trimiterea de informații către motorul de căutare în legătură cu localizarea întreprinderii tale și concentrarea pe cuvintele cheie strategice, cum ar fi „magazine de îmbrăcăminte pe new york”.

Ce fel de eforturi de optimizare SEO necesită SEO local?

SEO-ul local se bazează pe utilizarea cuvintelor cheie corelate cu o anumită localitate. Pentru a optimiza cu succes un magazin și pentru a îmbunătăți clasamentul de căutare locală, se folosesc următoarele tactici de optimizare SEO:

  1. Optimizare prin conținut relevant și de înaltă calitate: Utilizarea informațiilor locale în conținutul paginilor web poate ajuta la îmbunătățirea clasamentului motoarelor de căutare.

  2. Asigurarea conversiei și conversiilor: La un moment dat, în cazul în care un utilizator de motor de căutare găsește un site web la căutarea locală, acesta trebuie să fie convingător. Acest lucru se poate face prin evidentierea ofertelor specifice sau prin informații relevante cu privire la produsul sau oferta prin intermediul titlurilor, descrierilor și conținutului de prezentare.

  3. Utilizarea unor listări locale: Listările locale pot avea un impact semnificativ asupra rezultatelor căutărilor locale. Aceste site-uri web evidentiază business-urile din anumite localități și oferă informații, cum ar fi adresa, numărul de telefon etc.

  4. Link-uri externe: Link-urile externe sunt una dintre cele mai puternice elemente pentru optimizarea pentru motoarele de căutare locale. Acestea pot veni pe numeroase forme, cum ar fi conexiuni externe către platformele sociale, bloguri sau comentarii relevante.

  5. Utilizarea unor rezultate de căutare personalizate și țintite: Unele motoare de căutare oferă sugestii selectate din rezultatele căutării țintite. Site-urile web pot oferii aceste sugestii pentru a-i ajuta pe utilizatori să găsească informațiile pe care le caută.

Avantajele și dezavantajele optimizării pentru motoarele de căutare locale și SEO

SEO și optimizarea pentru motoarele de căutare locale au avantaje și dezavantaje diferite. Uită-te mai jos pentru a afla ce pot fi folosite această tactici de optimizare SEO pentru site-ul tău:

Avantajele Optimizării SEO:

  1. Poate determina, într-o bună măsură, ceea ce vede un utilizator al motoarelor de căutare: Având în vedere că SEO se aplică mai ales conținutului, poți controla ceea ce se vede în rezultatele motoarelor de căutare.