“SEO vs Marketing de Influenceri: Care este mai important pentru Promovarea Afacerii Tale?”
Când vine vorba de promovarea unei afaceri, un specialist în marketing poate face anumite greşeli atunci când decid ce strategie să folosească pentru a câştiga vizibilitate online şi a atrage cât mai mulţi clienţi. SEO (Search Engine Optimization ) şi marketingul de influenceri par a fi două dintre cele mai popular strategii în acest moment. Dar care este mai important pentru promovarea afacerii tale?
Deşi fiecare dintre aceste strategii are câteva puncte forte şi avantaje, spre deosebire de marketingul de influenceri, SEO este un element esenţial pentru orice plan de marketing. Atunci când te-ai gândi la alocarea de buget pentru promovarea online a afacerii tale, trebuie să iei în considerare următoarele aspecte pentru a decide care este mai important.
SEO, Definitie
SEO se referă la optimizarea conţinutului pentru motoarele de căutare, astfel încât să-ţi poţi creşte clasamentul în motoarele de căutare pentru a-ţi atinge obiectivul de a-ţi creşte traficul de pe internet. SEO presupune combinarea mai multor elemente, printre care se află:
• Optimizarea meta: Atunci când vrei să creşti vizibilitatea paginilor web, trebuie să optimizezi etichetele şi descrierile de meta pe care le foloseşti pentru fiecare pagină individual. Acest lucru poate ajuta motorul de căutare să determine subiectul conţinutului paginilor web înainte de a le introduce într-un rezultat de căutare.
• Utilizarea cuvintelor cheie: Unul dintre cele mai importante aspecte ale SEO este utilizarea cuvintelor cheie în conţinutul tău. Cuvintele cheie sunt cuvinte sau fraze cheie care ar putea fi folosite pentru a căuta o anumită informaţie. Cu alte cuvinte, acestea sunt acele cuvinte cheie care vor salva motoarelor de căutare indexarea conţinutului.
• Sitemap-ul: Acest lucru vă ajută să vă organizaţi site-ul web într-un mod mai eficient. În plus, sitemap-ul vă oferă date despre când s-au actualizat anumite pagini sau când au fost adăugate noi pagini pe site-ul dvs.
• Creare de linkuri: link-urile în afara site-ului tău vor creşte reputaţia site-ului şi vor ajuta la obţinerea traficului organic pe site-ul dvs.
Marketingul de Influenceri
Marketingul de Influenceri se referă la o modalitate de promovare a conţinutului prin influenceri, adică persoane sau grupuri care au mare autoritate în anumite domenii şi care pot fi folosite pentru a atrage câţiva vizitatori.
În prezent, marketingul de influenceri este unul dintre cei mai eficace moduri de a răspândi cuvântul despre produsele şi serviciile tale. Adăugând la mixul de marketing aceste mijloace, le poţi folosi pentru a atinge un public mai larg şi câştigă nenumăraţi clienţi.
Serviciile pe care le va oferi un influencer pot varia în funcţie de alegerea ta. Unele exemple ar fi:
• Postarea de conţinut de pe platformele de influenceri
• Promovarea produselor pe blog-ul influencerului şi reţelele de socializare
• Participarea la evenimente media şi conferinţe
• Producerea de conţinut video personal
• Fostul producător de conţinut invitat și postarea lui
Care este mai important?
Ei bine, decizia de a alege intre SEO si marketingul de influenceri poate fi dificilă. Cu toate acestea, dacă apelezi la un specialist SEO, el poate ajuta la îmbunătăţirea SEO, în timp ce un specialist în marketing poate furniza conţinut și mesaje relevante pentru atragerea influencerilor. Când alegi între cele două strategii de marketing, trebuie să ţii cont de următoarele:
• SEO va folosi cuvinte cheie relevante pentru a atrage căutările unui anumit termen în Subiecte relevante, pe când influencerii vor folosi cuvinte și citate puternice pentru a te conecta cu oamenii.
• SEO ar putea ajuta contul tău să obţină organically mai mulţi urmăritori în timp ce marketingul de influenceri se va concentra pe construirea unei legături emoţionale permanente între publicului ţi produsele tale.
• SEO poate îţi ajuta conţinutul să fie mai uşor de găsit pe Google, dar influencerii vor putea face rost de notorietate în cercul lor social.
SEO și marketingul de influenceri pot fi folosite împreună pentru a obţine cea mai bună promovare a afacerii tale. Însă, este important să fii conştient de faptul că SEO va fi cel care te va ajuta să obţii trafic pe măsură ce înveţi să alegi cele mai bune cuvinte cheie şi să creezi conţinut SEO optimizat. Pe de altă parte, influencerii vor putea îţi creşte notorietatea produselor tale și vor putea atrage avantaje competitive, datorită publicului lor mare.
Acestea fiind spuse, nu există un câştigător clar în cazul acestor strategii de marketing. Decizia finală îţi aparţine. Înainte de a decide pe care dintre cele două să te axezi, ia în considerare nevoile marketingului şi ale businessului tău.