Odată ce treci de cercetare, proiectarea și crearea site-ului tău, următoarea ta mare provocare constă în a te asigura că ajungi la publicul țintă. În acest sens, este esențial să investești în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și „link-earning”. Acesta este de obicei primul pas în obținerea de trafic de calitate pe site-ul tău și poate fi, de asemenea, una dintre cele mai importante parti ale strategiei tale de optimizare. Cu toate acestea, poți realmente decide care tehnică este cea mai potrivită pentru a îmbunătăți auditoriul tău și proiectul?
Celebra maximă „SEO sau Link Building?” a devenit rapidă și comună în comunitatea web și blogging. Motivele sunt, pe de o parte, valoarea imensă a ambelor, și pe de altă parte, efortul pe care trebuie să-l depui pentru a obține un succes de durată. Vom explora mai întâi SEO vs link-earning și plusurile și minusurile fiecăruia, pentru ca tu să poți decide care tehnică este cea mai potrivită pentru creșterea autorității proiectului tău.
Care este SEO?
SEO reprezintă o parte a optimizării motorului de căutare. Acest lucru se referă la a îmbunătăți clasamentul site-ului tău pe motoarele de căutare care oferă utilizatorilor căutări relevante. SEO se referă, de obicei, la metodele pe care le folosești pentru a îmbunătăți clasamentul site-ului tău în SERPs (Rezultatele Motorului de Căutare).
Care sunt beneficiile SEO?
Acestea sunt câteva beneficii ale SEO și ale optimizării motorului de căutare:
- Crește vizibilitatea (în principal pe cuvintele căutate cheie) și ajunge la un public mai mare din căutările pe care oamenii le efectuează;
- Reputația și autoritatea ta online se îmbunătățesc;
- Cuvintele cheie și cautările relevante principale sunt folosite pentru a atrage mai mulți vizitatori potentiali;
- Exploatarea cu cuvintele cheie poate îmbunătăți conținutul și experiența utilizatorilor;
- Permite obținerea unui trafic constant care se menține, dacă ții pasul cu algoritmii;
- Crește încrederea utilizatorilor și autoritatea ta;
- Experiența utilizatorilor se îmbunătățește (spre exemplu, performanța paginii);
- Ajută la mărirea site-ului, precum și a profiturilor aferente.
Care este Link Earning?
Link earning-ul se referă la procesul de a crea și a îmbunătăți link-urile către site-ul tău din alte site-uri web. Aceste link-uri nu pot fi create fără a furniza utilizatorilor valoare. Numite în mod colectiv „link-uri de încredere”, aceste link-uri sunt prețuite de algoritmii motoarelor de căutare care le folosesc pentru a măsura relevanta in cazul site-urilor și conținutului și pentru a determina locațiile lor în SERPs.
Care sunt beneficiile link building-ului?
Acestea sunt câteva dintre avantajele link-earning-ului:
- Link-urile de încredere existente și noi îți vor crește siguranța;
- Acestea îți cresc puterea de vot, autoritatea și expunerea;
- Link-urile îmbunătățesc conexiunile și traficul către site-ul tău și replică traffice facil
- Îmbunătățesc locul în SERP;
- Ajută la generarea de cuvinte cheie relevante;
- Link-urile de încredere îmbunătățesc conversiile;
- Link-urile contribuie în conturarea unei pagini web mai bune și complete.
Care funcționează mai bine?
Nu există o abordare universală în acest sens. Ce funcționează pentru unii poate să nu funcționeze pentru alții. Este important să înțelegi nevoile businessului tău și consecințele fiecărei tehnici luate. Link Building vs SEO poate fi la urma urmei un echilibru. Una necesită lărgi cunoștințele, și cealaltă cere investiții în SEO.
Cu toate acestea, SEO-ul rămâne cea mai bună opțiune pentru cei care își doresc să obțină rezultate de durată. În ultimă instanță, SEO-ul vă oferă autoritate, volum și trafic prin intermediul cuvintelor cheie. Este esențial să faci link building, însă poți trata această opțiune drept o activitate secundară.
Link-construirea oferă un grad sporit de expunere, însă obținerea unor plasări mai bune în motorul de căutare îți permite să ajungi la publicul țintă și să ți creezi o mai bună imagine de ansamblu.