SEO vs CRO: Care este mai important pentru conversiile tale?
Una dintre cele mai importante intrebari pe care trebuie sa ti-o pui daca vrei sa ai success online este „SEO vs CRO: care este mai important pentru conversiile tale?”. Raspunsul nu este intotdeauna simplu deoarece SEO (Search Engine Optimization) si CRO (Conversion Rate Optimization) sunt doua abordari esentiale ce vizeaza cresterea vanzarilor si au efecte si mecanisme similare.
Asta nu inseamna insa ca SEO si CRO sunt echivalente sau ca ar trebui sa aloci aceeasi atentie de fiecare data aferenta fiecaruia cu acelasi raport. In realitate, unul poate fi prioritat in detrimentul celuilalt, avand in vedere cerintele si obiectivele tale.
In randurile de mai jos, iti vom prezenta cele mai importante detalii despre SEO si CRO, precum si modul lor de lucru, deoarece este important sa intelegem in ce fel interactioneaza acestea si cum influenteaza efectiv vanzarile si conversile unei afaceri online.
Search Engine Optimization
SEO este o abordare corecta ce are la baza optimizarea website-ului pentru a-l face compatibil cu Google si cu ceilalti motoare de cautare si pentru a-i asigura o buna pozitionare in cadrul rezultatelor de cautare ale acestora. SEO se refera la activitatile au ca scop maximizarea vizibilitatii website-ului pe motoarele de cautare, prin cresterea ranking-ului website-ului, in rezultatele de cautare returnate, pe baza unor mai multe factori asa-numiti SEO.
Prin SEO se urmareste crearea continutului pe website in functie de cuvintele cheie specificate, care sa substaneze si sa sustina vizibilitatea pe website. Pe langa aceasta, sunt si alte aspecte ce tin de SEO. De exemplu, tehnologia folosita pe website, link-urile apropriate, structura website-ului, modul de prezentare si promovare a continutului pe site si pe retelele sociale precum Facebook, Twitter si Pinterest, dar si optimizarea imaginilor site-ului pentru a se asigura o viteza mai buna de incarcare.
Conversion Rate Optimization
CRO, pe scurt Conversion Rate Optimization, este o abordare complexa ce are scopul de a transforma cat mai multi vizitatori pe website in potentiali clienti. Aceasta se realizeaza prin optimizarea continutului si a design-ului website-ului, pe baza metodelor de testare si recomandare, pentru a vedea ce functioneaza si ce nu functioneaza pe website. In esenta, CRO foloseste date si metrici pentru a imbunatati website-ul si creste astfel ratele de conversie.
CRO se concentreaza pe experienta utilizatorilor si poate include testarea de pagini website, optimizarea design-ului, precum si modificarea unor aspecte importante a website-ului, precum cele care tin de cumparaturi, feedback-ul de la clienti, comunicarea online, email-ul sau chiar personalizarea continutului.
Comparatie intre SEO si CRO
SEO si CRO se bazeaza pe principii similare si au efecte similare in ceea ce priveste cresterea vanzarilor si a ratelor de conversie. Cu toate acestea, exista si cateva deosebiri intre cele doua.
Iata principalele deosebiri intre SEO si CRO:
Ce urmarim: SEO se concentreaza in principal pe vechile practice SEO pentru a-l pozitiona pe website in primele pagini ale rezultatelor de cautare, in timp ce CRO se concentreaza pe modul in care poti atrage potentialii clienti si ii poti converti in clienti reali.
Stadiu al procesului: SEO se concentreaza pe stadiul initial al procesului, fiind responsabil pentru generarea traficului pe website, in timp ce CRO se concentreaza mai mult pe stadiul intermediar sau final al procesului, pe partea de optimizare a website-ului pentru a putea sa transforme traficul web in ceva mai obiectiv.
3.Buchetul de investitii: SEO necesita investitii anuale mai mari decat CRO, deoarece se urmareste sa fie inregistrate schimbari permanente si sa fie rezolvate problemele innovative.
Realizarile: SEO are la baza nu doar cresterea traficului pe website, ci si pozitionarea website-ului in listele de rezultate organice. In cazul CRO, principalele rezultate urmarite sunt cresterea ratelor de conversie, inmultirea vanzarilor si reducerea costurilor pe client.
Durata: SEO se refera la investitii pe termen lung ce tind sa aiba efecte pozitive pe masura ce continutul se impune, in timp ce CRO se refera la investitii pe termen scurt ce pot genera efecte pozitive imediate.
Atunci cand vine vorba de SEO si CRO, raspunsul la intrebarea „Care este mai important pentru conversiile tale?” variaza in functie de obiectivele pe care le ai pentru website-ul tau.
De exemplu, daca urmaresti sa iti maximizezi vizibilitatea in motoarele de cautare si sa-ti cresti traficul pe website, atunci ar fi indicat sa aloci o atentie mai mare SEO-ului. Pe de alta parte, daca urmaresti cresterea ratelor de conversie si inmultirea vanzarilor, atunci CRO poate fi o optiune mai buna, deoarece se concentreaza mai mult pe zona de optimizare a ratelor de conversie.
Cu toate acestea, este posibil ca unele situatii sa te determine sa aloci aceeasi atentie amandurora, acest proces putandu-se numi, la perfectie, un „SMO” – Seach Marketing Optimization, sau chiar „SEO + CRO”.
Oricare ar fi cazul, SEO si CRO pastreaza rolul lor si pot realiza ceva minunat prin felul in care pot, in mod individual sau in tandem, sa-ti ajute website-ul sa optimizeze ratele de conversie. Asadar, important este ca tu sa iti gestionezi corect bugetul si sa aloci atentia necesara fiecaruia, in functie de obiectivele tale.