“Cum ajung pe prima pagina Google?” este intrebarea pe care si-o pune orice detinator de site, blog personal sau magazin online. Daca ajungi sa te numeri printre primele sugestii Google atunci inseamna ca site-ul tau este relevant, produce continut de calitate si ofera informatiile de care au nevoie utilizatorii.
Pentru tine inseamna o crestere considerabila a traficului pe site, a conversiilor si o rafinare a tipului de audienta care sa incadreaza nisei tale de actiune.
Sa apari pe prima pagina Google este printre principalele obiective ale noilor site-uri, mai ales atunci cand descoperim ca mai mult de 70% dintre cei care cauta pe Google nu dau click spre a doua pagina.
Vom descoperi care sunt principiile seo de care sa tii cont pentru optimizarea site-ului in vederea pozitionarii pe prima pagina Google. Ne vom referi strict la cresterea traficului organic, metoda care nu implica niciun cost financiar.
Indexare Google
Intai de toate, daca vorbim de un site nou este bine sa verifici daca acesta a fost indexat de Google. Cum faci acest lucru? Foarte simplu, scrii in bara de cautare site:domeniultau.ro. In mod normal, daca a fost indexat de Google, vor aparea o serie de rezultate care duc spre diferite pagini ale site-ului tau. Daca nu se intampla acest lucru, tot ce trebuie sa faci este sa te duci pe acest site http://www.google.com/addurl si sa introduci url site-ului tau. In decurs de 2 saptamani ar trebui sa fie indexat de catre Google.
Continut de calitate
Putem spune ca in unele cazuri, istoria indelunga a unui site il poate avantaja in pozitionarea cat mai sus in cautarile Google, dar ceea ce conteaza cu adevarat este tipul de continut. Pentru Google conteaza cel mai mult faptul de a fi relevant pentru cautari, de a oferi informatii folositoare, pe care utilizatorii sa le acceseze rapid, atunci cand au nevoie.
Astfel, este indicat sa-ti faci un plan de actiune in ceea ce priveste postarile lunare pe blogul site-ului. Este poate cea mai importanta parte in procesul de optimizare, care sa te ajute sa ajungi cat mai sus in cautari si implicit, pe prima pagina Google. Un continut de calitate presupune:
- Titluri atractive care sa contina cuvintele cheie
- Lungime medie de peste 500-600 cuvinte pentru a fi luat in considerare de Google
- Continut real, nu de umplutura. Text care sa contina informatii de care stii ca audienta ta are nevoie.
- Textul sa fie insotit de imagini relevante pentru context
Cuvintele cheie long-tail
Un site aflat la inceput ar trebui sa se axeze pe identificarea acelor cuvinte cheie care l-ar ajuta sa devina vizibil in paginile de cautare Google, cat mai repede posibil. Chiar daca tendinta este folosirea de cuvinte cheie short-tail, fiind cele mai populare si cu trafic cel mai mare, secretul unei evolutii sigure este folosirea cuvintelor cheie long-tail, cel putin la inceput.
Aici poti sa vezi care sunt diferentele dintre aceste doua tipuri de cuvinte cheie, si care ti se potrivesc in acest moment. Cuvintele long-tail sunt mult mai specifice si adunate pot sa duca un trafic destul de mare si conversii reale.
Optimizare site
Exista cateva aspecte de care este bine sa tii cont in optimizarea generala a site-ului pentru a ajunge in primele rezultate Google:
- Tilurile paginilor sa fie concise si sa contina pe cat posibil din cuvintele cheie care te intereseaza
- Descrierea meta este esentiala prin continutul propriu-zis si prin cuprindere neaparata a cuvintelor cheie
- Imaginile ar trebui sa fie de dimensiuni medii, sa arate bine si sa se incarce usor, atat pe desktop cat si pe mobil. Nu uita de titlul imaginii care sa contina aceleasi cuvinte cheie si o descriere.
- Link-urile interne sunt importante, mai ales pentru site-urile mai vechi. In postarile de acum cativa ani poti face trimitere cu ajutorul link-urilor catre continutul unor articole noi.
Optimizare Off Page
Aici ne referim la actiunile pe care le intreprinzi in afara site-ului, mai ales cu scop de promovare a acestuia. Pentru a ajunge mai rapid pe prima pagina Google tine cont de:
- Promovare in social media. Facebook, Youtube, Instagram, tot ce se potriveste tipului tau de continut. Cat mai multe share-uri inseamna potential mai mult trafic si vizibilitate.
- Guest post-urile sunt ideale pentru site-urile noi. Reuseste sa stabilesti colaborari cu site-uri care se afla deja pe prima pagina Google. Acestea pot sa realizeze diferite topuri, articole si alte tip de continut in care sa fie incluse link-uri catre paginile tale.