Daca detii un business online in 2022 si te bazezi pe traficul direct si organic pentru a-ti creste notorietatea, numarul de clienti si vanzarile, prin urmare profitul, cu siguranta te intereseaza ca pozitia 1 din Google are un CTR (click-through rate) de 34,36% sau ca efectele unei strategii SEO devin cu adevarat palpabile, in medie, dupa 4 luni si jumatate.
Acestea sunt doar doua dintre statisticile pe care le poti citi in continuare, culese de o firma cu o experienta indelungata in oferirea de servicii SEO, care iti vor permite sa-ti ajustezi atat eforturile, cat si asteptarile la realitatile prezentului (comportamentul utilizatorilor, factorii de ranking luati in considerare de Google, actiunile competitiei etc.).
Fara alte introduceri, iata care sunt cele mai importante cifre descoperite de compania de servicii SEO, dar si scurte explicatii care te vor ajuta sa intelegi mai bine ce trebuie sa schimbi si la cine trebuie sa apelezi daca vrei ca brand-ul tau sa devina mai vizibil, atat la propriu, cat si la figurat, pe cel mai mare motor de cautare:
50% dintre cautarile organice includ 4 sau mai multe cuvinte. Cu alte… cuvinte, in cazul in care inca nu targhetezi expresii long-tail, firma de servicii SEO se va ocupa de asta si va modifica strategia de keyword-uri in consecinta. Pe langa faptul ca sunt importante pentru trafic, long-tail-urile au si o rata de conversie mai mare decat cautarile generale;
Optimizarea SEO a meta tag-urilor poate creste de 4 ori CTR-ul. In cazul in care meta tag-urile paginilor site-ului tau nu sunt optimizate, trebuie sa stii ca simpla includere a unor cuvinte-cheie cu multe cautari va creste numarul de click-uri chiar si de 4 ori;
Doar 8 din 1.000 de utilizatori intra pe rezultatele din pagina 2 Google. Poate suna “infricosator”, insa, daca site-ul tau nu apare in prima pagina din Google, sansele sa fie observat sunt mai mici de 20% (utilizatori care ajung pe pagina 2), iar sansele sa fie vizitat sunt de cel mult 0,83% (utilizatori care dau click pe rezultate din pagina 2);
Din 10 click-uri, 7 vizeaza rezultate organice (gratuite) si doar 3 – platite. In general, companiile de servicii SEO recomanda o strategie care sa includa si PPC, intrucat o astfel de abordare aduce atat mai multe click-uri, cat si un profit mai mare. Insa raportul de 7 la 3, intre click-urile pe rezultatele organice si cele platite, este un indiciu clar cu privire la gestionarea bugetului (pentru SEO, respectiv PPC);
Aproape jumatate dintre cautarile pe Google includ o componenta locala. Conform firmei de servicii SEO, 46% dintre cautarile pe Google includ o componenta locala (precum numele unui oras, sector, cartier etc.). Coroborata cu importanta tot mai mare pe care o are SEO local, aceasta statistica ar trebui sa te faca sa-ti regandesti sau reorientezi strategia;
“Rabdarea” unui utilizator de dispozitive mobile dureaza 5 secunde. In era vitezei, nu e de mirare ca utilizatorii de dispozitive mobile vor parasi un site, daca acesta nu se incarca in maximum 5 secunde. Prin urmare, cresterea vitezei de incarcare este obligatorie in anul 2022;
Pozitia 1 din Google se bucura de un CTR de 34,36%. In momentul in care vei ajunge sa rankezi pe prima pozitie in Google, pe un keyword important, unul din trei utilizatori care au cautat respectiva expresie va intra pe site-ul tau. Acesta este probabil cel mai bun argument pentru a apela chiar de astazi la servicii SEO;
Investitia in servicii SEO devine profitabila dupa 4 luni si jumatate. Nu in ultimul rand, trebuie sa intelegi ca, spre deosebire de PPC, Search Engine Optimization garanteaza rezultate pe termen mediu si lung, iar ROI-ul (Return on investment) devine tangibil, adica supraunitar, la mai bine de 4 luni de la inceputul colaborarii cu o agentie de marketing online.
In concluzie, SEO nu mai este o optiune sau un moft pentru business-urile online in anul 2022, ci o reala necesitate, iar beneficiile pe care ti le poate aduce o firma specializata in astfel de servicii se ridica, in timp, mult deasupra investitiei pe care trebuie sa o realizezi.