Google vs Bing

Motoarele de căutare au devenit din ce în ce mai importante, sută la sută, pentru aprimi cele mai bune rezultate posibile de căutare. În prezent, cea mai mare parte din piesa din acest sector îi revine lui Google care poate fi considerat, la fel ca Apple în industria smartphone-urilor, un monopol al industriei căutării online. 

Cu toate acestea, la rândul său, Bing joacă la fel de importantă un rol în această industrie și poate oferi utilizatorilor lui rezultate foarte bune. Din această perspectivă, în articolul de față vom compara Google și Bing și vom vedea care sunt principalele avantaje și dezavantajele unui motor de căutare față de altul și care ar trebui să fie regularitatea utilizatorilor.

Motoarele de căutare au schimbat în mod radical modul în care site-urile sunt indexate și clasificate în rezultatele căutării și modul în care oamenii obțin informațiile de care au nevoie. Un motor de căutare este un program informatic care parcurge webul pentru colectarea informațiilor dar și indexarea inclusiv a conținutului remarcabil existent și pune în valoare această informație pentru a răspunde concret la întrebările de căutare ale utilizatorilor.

Motoarele de Căutare Principale  

În prezent, cea mai importantă piesă din industria căutării online îi revine lui Google care domina aproape 90% din industrie, dar tot la fel, la rândul său, Bing deține o anumită cotă de piață, estimată la aproximativ 10% chiar și în prezent. Deși alte motoare de căutare, precum DuckDuckGo sau Yahoo, mai există pe piață, acestea sunt mai puțin importante și se străduiesc să obțină o cotă de piață consistentă.

Google

Google este un motor de căutare ce dispune de tehnologie avansată, putând fi considerat modelul folosit la nivel mondial. Acest motor de căutare oferă rezultate mai bine organizate, adecvate și relevante în comparație cu motorul de căutare Bing. Unul din motivele pentru care Google se menține în top este că, cu fiecare mesaj pe care îl căută sistemul îmbunătățește constant modul în care funcționează. Mai exact, analizează conținutul, organizarea acestuia și designul care îl înconjoară și, în funcție de clasificarea corectă a acestor elemente, stabilește locația optimă în cadrul rezultatelor căutării. În plus, platforma Google joacă un rol central în comerțul online, promovând în mod direct anumite produse și servicii prin intermediul căutărilor și, datorită recenziilor pozitive, poate marca și promova anumite informații în funcție de nevoile utilizatorului.

Bing

În ciuda faptului că piețele deținută de Google este de neegalat, Bing joacă, cu siguranță, un rol destul de important în această industrie. Acest motor de căutare este unul dintre cele mai bune și originale instrumente de marketing disponibile pe piață. Cu toate acestea, el nu are la fel de mult succes ca Google din mai multe motive: site-urile sunt mai greu de indexat și rezultatele sunt mai putin relevante pentru căutarea termenilor specifici. De asemenea, Bing se concentrează foarte mult pe căutarea imaginilor, pe care de asemenea o realizează mult mai bine decât Google.

Avantaje și Dezavantaje  

Mai jos veți găsi trei avantaje și trei dezavantaje ale fiecărui motor de căutare:

Avantaje Google:

  1. Colectează date și informații din întreaga lume și le prezintă tuturor utilizatorilor;
  2. Designul și structura fișierelor de căutare sunt foarte bine organizate;
  3. Capacitate excepțională de a găsi și afișa rezultate relevante.

Dezavantaje al Google:

  1. Uneori, oferă prea multe informații relevante astfel încât să devină greu de năvălit și afla informațiile exacte pe care îți le dorești;
  2. Poate arăta prea multe anunțuri înaintea rezultatelor obișnuite;
  3. Îmbunătățirea și actualizarea site-urilor existente au devenit o provocare pentru unele persoane.

Avantaje Bing

  1. Platforma foarte prietenoasă pentru interacțiunile utilizatorilor;
  2. Este foarte bun la recunoașterea și afișarea imaginilor;
  3. Prezintă un design foarte atractiv și ușor de utilizat.

Dezavantaje Bing

  1. Indexarea site-urilor este mult mai lentă în comparație cu Google;
  2. Nu găsește întotdeauna rezultate relevante;
  3. Tine cont de proprietarii de conținut și oferă prea puține informații pentru necesitățile utilizatorului.