Cum să utilizăm Google Analytics pentru SEO?

Cum să utilizăm Google Analytics pentru SEO?  

Google Analytics este un instrument puternic și versatil pentru optimizarea SEO care vă ajută să vedeți când le plăcea clienților conținutul site-ului dvs., cum să îmbunătățiți motoarele de căutare și să vă monitorizați progresul. Indiferent dacă intenționați să lansați o nouă campanie SEO sau să optimizați conținutul existent, Chrome Developer Tools și Google Analytics sunt în mod evident tehnologiile care vă vor ajuta să vă atingeți obiectivele.

Ce este Google Analytics?  

Google Analytics este un serviciu gratuit oferit de Google care vă oferă informații detaliate despre diferitele elemente ale site-ului dvs. web. Vă permite să vedeți câtă trafic primiți pe site, cum să identificați și să targetați publicul-țintă și să monitorizați site-urile în timp real pentru a afla când și cum călătorii se mișcă pe site. Având această informație, puteți optimiza conținutul în funcție de experiența clienților și de obiectivele de marketing și SEO.

De ce sa folosim Google Analytics pentru SEO?  

SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare este cheia oricărei campanii online de succes, deoarece vă ajută să vă îmbunătățiți apariția în rezultatele de căutare și să vă îmbunătățiți șansele de a lua un oarecare avantaj față de concurența dvs. În acest sens, Google Analytics poate fi un instrument valoros. Acesta vă oferă informații detaliate despre cum să vă îmbunătățiți SEO-ul pe site, cum să vă urmăriți progresul și cum să vă maximizezați eforturile în lupta dvs. pentru o poziție superioară în clasamentele motoarelor de căutare.

Cum se foloseste Google Analytics pentru SEO?  

Utilizarea Google Analytics pentru SEO nu este greu de ținut minte, iar majoritatea activităților SEO se pot face direct din dash-ul Google Analytics. Înainte de a începe, veți dori să vă asigurați că aveți opțiunea de urmăritor de căutări, deoarece aceasta vă va ajuta să știți exact cum au găsit clienții dvs. site-ul. Mai mult decât atât, aici sunt câteva modalități mai frecvente prin care puteți folosi Google Analytics pentru a vă optimiza SEO-ul:

1. Utilizați produsele de urmărire a căutărilor

Produsele de urmărire a căutărilor Google Analytics sau Search Console Search vă permit să vedeți care sunt cuvintele cheie și conținutul interesant care atrag trafic pe site-ul dvs. Pe baza acestor informații, puteți îmbunătăți serviciile și produsele pe care le oferiți clienților și vă puteți adapta conținutul pentru a răspunde mai bine căutărilor acestora.

2. Urmăriți și monitorizați deschiderile de pagini care conțin conținut optimizat și relevant

Google Analytics vă permite să vedeți ce pagini se deschid cel mai des și să observați cum se mișcă utilizatorii de-a lungul site-ului. Acest lucru vă poate ajuta să identificați defectele conținutului existent și să creați conținut optimizat pentru căutările clienților dumneavoastră.

3. Utilizați informația furnizată de “Raportul Analizorului SEO”

Raportul SEO este un raport dinamic care vă permite să vedeți ce căutări au adus clienții dvs., care sunt cuvintele cheie cu performanțe sporite, ce pagini aveți nevoie să optimizați și unde trebuie să acordați atenție suplimentară. De asemenea, vă recomandăm să folosiți raportul pentru a vă asigura că conținutul și meta-tag-urile site-ului dvs. sunt în deplină conformitate cu regulile din motoarele de căutare.

4. Utilizați Google Analytics pentru a urmări link-urile externe

În timp ce link-urile către către site-ul dvs. sunt adesea considerate a fi cele mai importante elemente în procesul SEO, Bing și Google vă recomandă să urmăriți link-urile externe care conțin adrese URL ale site-urilor dvs. În acest fel, vă puteți asigura că aceste link-uri vă ajută în loc să vă afecteze reputația.

5. Utilizați Google Analytics pentru a urmări etapele de conversie și pentru a îmbunătăți calitatea conținutului