Cum să monitorizăm și să raportăm performanța SEO?

Chiar dacă optimizarea SEO este o activitate importantă pentru afacerea dvs. online, este important să monitorizați și să raportați cu atenție cât de bine începeți să ajungeți la obiectivele dvs. SEO. Foarte mulți oameni se abțin de la monitorizarea și raportarea performanței SEO, din cauza faptului că nu știu exact cum să se implice în procesul discutat și să pregătească datele necesare. Acest articol vă va aduce la cunoștință toate informațiile utile despre cum să monitorizați și să raportați performanța SEO, vă va oferi idei, sfaturi și exemple, astfel încât să puteți obține rezultatele bune și să analizați în mod corect activitatea SEO.

Monitorizarea și raportarea performanței SEO: Câteva definiții și concepte

Monitorizarea SEO înseamnă monitorizarea și măsurarea rezultatelor SEO. Aceasta implică verificarea periodică a rapoartelor de căutare, în scopul de a vedea dacă aceste lucruri fac progrese, respectiv dacă și unde pot fi îmbunătățite. Raportarea SEO implică respectarea evoluției cursorului SEO și asigurarea că se iau măsuri corecte pentru a crește poziția site-ului în rezultatele căutării relevante ale motoarelor de căutare.

Avantajele monitorizării și raportării performanței SEO

Monitorizarea și raportarea performanței SEO prezintă o serie de avantaje importante. Așa cum am menționat deja, aceasta vă permite să știți dacă vă includeți pe cei mai buni SEO prin implementarea măsurilor corecte sau dacă mai sunt necesare eforturi și investiții suplimentare pentru a obține rezultate mai bune.

Următoarele sunt alte avantaje ale monitorizării și raportării SEO:

• Crește acuratețea deciziilor de marketing SEO – Monitorizarea permite analizarea datelor SEO în timp real, acest lucru permite o decizie informată în ceea ce privește strategia SEO.

• Reduce costurile SEO – Monitorizarea și raportarea SEO pot reduce costurile general pe termen lung pentru mai multe fete, prin evitarea cheltuielilor inutile și alocarea de resurse numai către acele activități care își merită costurile.

• Evaluarea succesului – Diferența dintre progresul propus și realitatea rezultatelor poate fi evaluată prin raportare.

• Identificarea greșelilor – Monitorizarea și raportarea SEO necesită periodic verificarea tuturor aspectelor legate de SEO. Unele ajustări pot fi necesare la licitațiile cuvintelor cheie, la la conținutul optimizat sau la serviciul de linkuri.

• Menținerea poziției pe prima pagină – Monitorizarea și raportarea SEO sunt necesare pentru a vă asigura că aveți un grad înalt de atenție asupra concurenței și că păstrați locul dvs. pe prima pagină.

Acum ar trebui să știți de ce să monitorizați și să raportați performanța SEO.

Metode de Monitorizare și raportare SEO

Cea mai eficientă modalitate de monitorizare și raportare a activităților SEO este folosind instrumente și aplicații software specializate. Aceste instrumente vă pot ajuta să identificați corect activitatea SEO și să generați rapoarte despre acestea. Puteți descărca și configura diferite instrumente SEO altfel decât să optați pentru servicii profesionale de monitorizare și raportare a activităților SEO cu ajutorul unor persoane specializate.

Iată câteva exemple de instrumente software pe care le puteți folosi pentru monitorizarea și raportarea activităților SEO:

• Google Analytics – Acest instrument gratuit de la Google vă permite să vă urmăriți când vizitatorii cumpără de pe site-ul dvs., pe câte pagini sunt în mod obișnuit și când și unde sosesc.

• SEOmoz – SEOmoz vă oferă informații detaliate despre activitatea SEO și vă ajută să monitorizați în mod continuu progresul.

• Webmaster Tools – Acest instrument de la Google vă poate ajuta să monitorizați și să raportați activitatea SEO pentru un anumit domeniu.

• Google Adwords – Acesta este un instrument foarte util, care vă oferă informații detaliate despre evoluția campaniilor dvs. PPC.

• SMT – Socia Metrics Trackers vă ajută să monitorizați și să raportați activitatea social media.

• Gather Content – Acest instrument vă permite să vă creați și să gestionați obiectivele de conținut și să vă monitorizați și raportați activitate în același loc.

• HubSpot – Acest instrument popular de marketing oferă informații complete despre activitatea SEO.