Cum să faci un audit SEO complet pentru site-ul tău

Ce este un audit SEO și de ce trebuie sa-l faci?

Un audit SEO este un proces periodic prin care puteți evalua site-ul dvs. pentru a asigura că este optimizat și respectă regulile și regulamentele setate de motoarele de căutare precum Google, Bing sau Yahoo. Scopul este de a vă asigura că site-ul dvs. poate ajunge la prima pagina a acestor motoare de căutare în mod natural, fără să utilizeze achiziții de cuvinte cheie sau alte tactici la costuri ridicate. Facând un audit SEO al site-ului dvs., vă dați seama dacă tehnica existentă vă ajută să ajungeți la locul 1 sau nu.

Un audit SEO, daca este facut corect, se poate transforma dintr-un proces nemilos într-o modalitate eficientă de a câștiga piese de marketing de trafic. Impingând site-uls dvs. în fața ochilor unei persoane care caută serviciile sau produsele oferite de dvs. Deoarece web-ul devine din ce în ce mai aglomerat, este important pentru toți proprietarii de afaceri să realizeze că este nevoie de un audit SEO pentru a-și crește șansele de a obține trafic de calitate și de a fi văzut de publicul țintă.

Cum sa faci un audit SEO proprie pentru site-ul tau?

Este important sa parcurgi pasii acestui proces atunci cand realizezi un audit SEO pentru site-ul tau. Deoarece exista diferite elemente ce se verifica, este bine sa incepi prin a crea o lista de verificare atunci cand faci un audit SEO pentru site-ul tau. Acest lucru iti va asigura ca niciun detaliu nu ramane neremediat. Iata 6 pasi de baza ce trebuie sa urmezi inainte de a efectua un audit SEO pentru site-ul tau:

  1. Analiza titlurilor paginii și a descrierilor – Verificați toate pagini de site-ul web pentru a vedea dacă paginile au titluri și descrieri unice, appropriate și relevante. Aceste folosesc cuvinte cheie specifice ce vor atrage vizitatori și vor ajuta clasificarea în motoarele de căutare.

  2. Examenul conținutului optimizat pentru afisarea pe motorul de cautare – Esantioaneza paginile din site-ul dvs. pentru a vedea dacă vanzatorul a folosit cuvintele cheie selectate în subtitluri, adrese URL, meta descrieri, h1-h6, linkuri interne și imagini, toate optimizate pentru motoarele de căutare.

  3. Verificarea informațiilor de site previzibil – Verificați informațiile pe care compania le transmite motoarelor de căutare pentru a le ajuta să vă claseze în mod corespunzător. Utilizați unelte gratuite ca si Search Console, pentru a verifica ce informații trimite site-ul tău.

  4. Rata de raspuns a site-ului – Trebuie să verificați și acuratețea vitezei de încărcare a paginilor. O viteză proastă poate afecta pozitivitatea clasarea site-ul tău în motoare de căutare. Utilizați strumente de performanța pentru a elimina eventualele probleme înainte să efectuezi un audit SEO pentru site-ul tau.

  5. Verificarea linkurilor și structuratea site-ului web – Este important să examinați structura interioara a paginilor site-ului și să verificați linkurile către alte site-uri atunci cand faceti un audit SEO. Verificați dacă sunt prezente linkuri bune și inexistenta unor linkuri rele.

  6. Monitorizarea site-ului – Statisticile sunt vitale și poate fi nevoie de monitorizare a site-ului web pe parcursul unui audit SEO. Monitorizarea și raportarea acestor statistici poate fi făcută cu instrumente precum Google Analytics sau Yandex.Metrica.

Beneficiile unui audit SEO

Un audit SEO poate fi costisitor, dar exista multe beneficii pentru a obține auditul corect.

  1. Optimizarea website-ului – Un audit SEO iti va da un raport detaliat cu privire la ce trebuie să faci pentru a optimiza site-ul tau pentru motoarele de cautare.

  2. Adjustarea conținutului – Potrivit auditului, va trebui sa ajustezi conținutul paginilor site-ului tau, astfe incat sa fie in acord cu regulile impuse de motorul de cautare. Acest lucru vă poate ajuta să atrageti mai mult trafic pe site-ul dvs.

  3. Îmbunătățirea vitezei – Un audit SEO va evalua viteza cu care se incarca site-ul si iti va oferi sugestii asupra modului în care o poți îmbunătăți.

  4. Revizuirea Link-urilor – Dupa efectuarea auditului SEO, se vor face recomandări cu privire la link-urile care trebuie adăugate, îmbunătățite sau eliminate.

  5. Utilizarea cuvintelor Cheie – Un audit SEO se va concentra, de asemenea, asupra cuvintelor cheie folosite in contint. Acest lucru îți va oferi informații despre cuvintele cheie adecvate pe care trebuie sa le folositi pentru a obține rezultate seo bune.

  6. Optimizarea Design-ului – Un audit SEO va examine design-ul si functionalitatea site-ului tau si iti va oferi sugestii de îmbunătățire. Understanding how and why your website functions will help you make the most of it.

Un audit SEO este un proces de verificare a site-ului web pentru a asigura că respectă mai multe elemente și reguli, cum ar fi utilizarea cuvintelor cheie, viteza de încărcare, conținut, link-uri externe și reglarea design-ului.