Cercetarea si analiza seo a cuvintelor cheie

Cercetarea si analiza cuvintelor cheie reprezinta un pas esential in ceea ce priveste optimizarea unui site. Este vorba despre procesul prin care se analizeaza cuvintele care apar in motoarele de cautare, cu referire la un subiect anume.

Vrem sa vedem daca aceste cuvinte sunt relevante pentru site-ul nostru, cum le putem introduce in continut si daca aceste cuvinte ne pot aduce vizitatorii si clientii de care avem nevoie.

Acest proces de analiza a cuvintelor cheie nu este complicat, numai ca necesita destul de multa munca si extrem de mare atentie. Te poti folosi de o serie de tool-uri care te ajuta sa extragi toate cuvintele cheie care te intereseaza pentru site si sa valorifici, in timp real, relevanta acestora.

Vom vedea care sunt principalii pasi care alcatuiesc o analiza seo de cuvinte cheie, la ce sa fim atenti si cum sa ne usuram munca de cercetare.

Cuvintele cheie de pornire

Aici discutam despre seed keywords sau cuvinte cheie de pornire. Observi foarte bine nisa in care se incadreaza serviciile sau produsele pe care le promovezi pe site si cauti pe Google termeni care crezi ca oamenii i-ar folosi pentru a ajunge la continutul oferit de tine.

De exemplu, daca avem un magazin de cosmetice, scriem termenul “cosmetice” pe Google si vedem cu instant apar o serie de sugestii “cosmetice coreene”, “cosmetice ieftine”, “cosmetice online” si tot asa.

Inseamna ca aceste cuvinte sunt cele mai cautate de persoanele care doresc sa achizitioneze cosmetice. Urmatorul pas poate fi realizat cu ajutorul lui Google Trends, unde introducem termenii sugerati de Google si vedem in tara noastra, cat de relevanti sunt in diferite perioade ale anului.

Generarea cuvintelor cheie

In acest sens ne putem folosi de o serie de tool-uri online, cum este Google Keyword Planner, aflat la indemana oricui are un cont de Google Ads. Aici selectam Find new keywords si ne va aparea o lista cu termeni cheie ordonati dupa relevanta in cautare, pornind de la cuvintele pe care le-am identificat singuri la pasul 1. Acest tool este mult mai potrivit pentru cei care au campanii active platite de promovare pe Google.

Un alt tool usor de utilizat si foarte eficient este extensia pentru Chrome, Keywords Everywhere. Practic, poti vedea sugestii, date si alte aspecte care tin de relevanta cuvintelor cheie, pe o serie de platforme, de la Youtube la Amazon.

La fel, Ubersuggest te ajuta sa gasesti cuvinte cheie pornind de la termeni generali, folosindu-se de statistici Google, dar oferind si o serie de date utile, precum volumul de cautare sau dificultatea cuvintelor cheie.

Alegerea cuvintelor cheie

Acum ca avem o lista de cuvinte cheie care s-ar potrivi scopului nostru de promovare, avem nevoie de un tabel final care sa contina exclusiv termenii care ne intereseaza. Ne putem folosi foarte simplu de Excel sau Google Sheets pentru a sorta toate cuvintele cheie extrase la pasul anterior. Astfel, ne formam o baza de date cu termenii care conteaza pentru site-ul nostru si care ne pot genera trafic.

Cuvintele cheie si competitia

Cuvintele cheie utilizate de competitie pe aceiasi nisa ne poate ajuta sa ne orientam in alegerea celor mai bune optiuni. Putem intra spre exemplu pe un alt site care comercializeaza cosmetice si sa observam care ar fi termenii cheie utilizati de acestia in diferite pagini si descrieri de produse. Vorbim de o munca destul de minutioasa, de aceea recomandarea este folosirea unui tool, cum este KWFinder. Aici putem sa cautam cuvinte cheie in functie de un domeniu anume.

Putem introduce site-ul competitiei si ni se releva o lista de cuvinte cheie care duc automat la pagina companiei respective. Trebuie luat in considerare faptul ca in conditiile unei competitii foarte mari, cum este de altfel in exemplul nostru, cel cu cosmeticele, pentru un magazin aflat la inceput, sunt mai potrivite cuvintele cheie longtail. Acestea au cautari mai putine luate ca atare, sunt mult mai specifice cu 3-4 termeni, dar grupate au un numar impresionant de cautari. Vom discuta pe larg despre cuvintele cheie “short tail” si “long tail” in articolele care vor urma.

Analiza cuvintelor cheie

Atunci cand analizam un cuvant cheie luam in calcul trei aspecte principale: popularitatea, dificultatea si relevanta.

Prin popularitate ne referim la volumul de cautare al cuvantului cheie. Acestea poate sa varieze in functie de anumite perioade ale anului (reduceri, Craciun, Black Friday, perioada de concedii, sezon).

Dificultatea cuvantului cheie ne spune cat de greu sau usor va fi pentru acesta sa fie asociat cu site-ul nostru. In cazul unei competitii mari in ceea ce priveste un cuvant cheie, va fi destul de greu pentru un site aflat la inceput sa se regaseasca printre primele optiuni de cautare.

Relevanta se refera la intentia de cautare a utilizatorilor. Aceasta poate sa fie:

Navigationala – utilizatorul cauta un brand specific.

Informationala – utilizatorul cauta informatii generale pe subiect.

Tranzactionala – utilizatorul doreste sa achizitioneze online.

Comerciala – utilizatorul vrea sa cerceteze piata inainte de a cumpara online.

Analiza cuvintelor cheie este ideala atunci cand vrem sa gasim o noua nisa pentru site-ul nostru, vrem sa optimizam mai bine site-ul si sa actualizam continutul sau suntem la inceput si avem nevoie de un start pentru a face site-ul vizibil si relevant.