Blogul a devenit o parte importantă a vieții de marketing online, care, dacă este improspatat cu produse și servicii, poate ajuta la creșterea înscrierilor la newsletter și a vânzărilor, îmbunătățirea imaginii de marcă și la consolidarea reputației online. Pentru a avea succes în blogging, este imperios necesar să se respecte cele mai bune practici SEO.
Impactul asupra căutărilor și a rankingurilor pe motorul de căutare
Motorul de căutare Google are o lege de aur – „ceva bun se ocupă de un loc bun.” Cu alte cuvinte, dacă o pagină sau o postare pe blog conține informații și conținut valoros, atunci ea va fi plasat pe prima sau cel puțin pe prima pagină în motoarele de căutare după cuvintele cheie (keyword) specifice. Cu alte cuvinte, dacă găsești cel mai potrivit conținut și dacă îl vei optimiza cu bune practici SEO, rezultatele se vor vedea.
Care sunt cele mai bune practici SEO potrivite pentru un blog?
Una dintre caracteristicile majorității blogurilor este că ele sunt dinamice, ceea ce înseamnă că conținutul se schimbă, se adaugă și se șterge în mod constant. Cu toate acestea, aceste schimbări fac din SEO o sarcină dificilă. Cu toate acestea, există câteva practici SEO pe care, ca bloger, ar trebui sa le respectați pentru a obține cei mai buni rezultate:
Utilizarea cu dibăcie a cuvintelor cheie:
Folosirea cuvintelor cheie este foarte importantă în optimizare SEO. Cuvintele cheie sunt cuvinte sau fraze relevante pentru conținutul care se află în blog și care pot fi folosite pentru a identifica și a găsi informația. Identificarea cuvintelor cheie și adăugarea lor în articole pe blog poate ajuta la filtrarea căutărilor și mai bine, în partea de sus a motoarelor de căutare.Optimizarea titlului postului și a paginii și a cuvintelor cheie:
Titlul blogului tau este primul lucru pe care orice utilizator/vizitator al motorului de căutare îl va vedea. De aceea, titlul postului și a paginii ar trebui să fie optimizate pentru cuvintele cheie specifice. Spre deosebire de alte site-uri și bloguri, Google își dă seama că titlul și conținutul dvs. este exact același pentru a putea adăuga cuvinte cheie.Utilizarea headerelor și a subcategoriilor:
Headerele și subcategoriile pot fi folosite pentru a crea conținut mai organizat și mai citibil. Header-ele și subcategoriile ajută la afișarea informațiilor structurate și separate. Acest lucru face informațiile mai ușor și mai accesibil pentru utilizatori și motoare de căutare.Adăugarea de imagini și alte formate multimedia:
Adăugarea de imagini și alte formate multimedia, cum ar fi infografice, clipuri audio și video, poate ajuta la îmbunătățirea SEO a unui blog. Dacă vei adăuga imagini și alte formate multimedia în posturile și articolele pe blog, acestea vor aduce un mai mare flux de trafic și vor crește șansele ca articolele să apară în premieră în rezultatele căutării.Utilizarea de link-uri interne și externe:
Atunci când creați un post pe blog, ar trebui să adăugați link-uri către alte articole și către alte bloguri și site-uri web pentru a oferi informații suplimentare, astfel încât cititorii să citească și să obțină informații suplimentare. Link-urile externe pot oferi, de asemenea, un mare avantaj și vor contribui la creșterea autorității și reputației blogului.Folosirea Meta Description și Meta Keywords:
Meta description și meta keywords sunt optiuni esentiale care trebuie folosite in optimizare SEO, sunt folosite pentru a descrie conținutul și pentru a construi cu cuvintele cheie. Aceste doua meta descrieri trebuie sa reflecte conținutul articolului, astfel încât motorul de căutare să poată identifica căutarile și să poată indexa conținutul.Desenarea mai apropiată a utilizatorilor și a agregatorilor de conținut:
Utilizatorii și agregatorii de conținut pot crește și pot stimula traficul dacă sunt folosite în mod corect. Nu uitați niciodată să adăugați un link către profilul dvs. de pe Facebook, Instagram, Twitter și alte social media, precum și un link către articolele sau produsele similare.
Acestea sunt doar câteva dintre cele mai bune practici SEO pe care fiecare bloger le poate urma pentru a boosta SEO-ul și a ajunge în partea de sus a motoarelor de căutare Google. Folosirea corectă și cu dibăcie a acestor practici SEO va îmbunătăți semnificativ performanța blogului și va aduce mai multă lume și trafic pe blog.