Cele mai bune alternative gratuite la Google Analytics pentru SEO

Google Analytics este unul dintre cele mai populare instrumente de urmărire a site-urilor web, dar poate fi uneori scump să se configureze și să se personalizeze pentru a se potrivi mai bine cerințelor dvs. Deși nu există o soluție perfectă disponibilă gratuit, există numeroase alternative valoroase la Google Analytics pentru SEO care să vă ajute să optimizați și să vă monitorizați conținutul și performanța site-ului web.

În acest ghid, vom explora cele mai bune alternative gratuite la Google Analytics pentru SEO și ce beneficii aduc fiecare instrument. Dacă sunteți în căutarea unui raport SEO mai precis și detaliat, ar trebui să faceți un upgrade la un produs premium. Fără a mai fi spus, să începem.

Google Analytics oferă site-urilor proprietarilor web și webmasterilor deja construiți mai multă înțelegere a comportamentului lor de navigare. Cu această înțelegere, este ușor să optimizați site-ul mai bine pentru SEO prin ajustarea paginilor web, a conținutului și a cheltuielilor de publicitate care asigură domainului dvs. un poziționare adecvată în rezultatele căutării și, prin urmare, un trafic mai mare.

Cu toate acestea, ce se întâmplă atunci când aveți buget redus sau pur și simplu doriți să promovați site-ul tău în mod gratuit? Există o gamă largă de instrumente gratuite de urmărire, chiar și în comparație cu Google Analytics. Aceste instrumente oferă un raport precis și detaliat despre conținutul și performanța site-ului și pot fi destul de utile în traducerea informațiilor în decizii mai inteligente.

Cele mai bune alternative gratuite la Google Analytics pentru SEO  

  1. Matomo – Matomo (înainte numit Piwik) este cel mai popular produs open source pentru căutări de către SEO și rapoarte de trafic web. Oferă o puternică flexibilitate în configurare, iar gama sa de instrumente configurabile și amplificabile vă ușurează extinderea caracteristicilor prin codarea codului personalizat și prin adăugarea de plugin-uri noi.

  2. Obsurvey – Obsurvey diferă semnificativ față de tradiționalul raport SEO pentru că se concentrează în special pe relația dintre vizitatori și conținutul site-ului dvs., precum și fluxul de navigație și aprecierea vizitatorilor. Acest instrument este ideal pentru a efectua experimente divide-și-cucerește, datele înregistrate fiind prezentate sub forma unor grafice foarte clare și ușor de înțeles.

  3. HubSpot – HubSpot este un sistem de urmărire SEO gratuit, în care fiecare website este pus într-o platformă formată pentru SEO și promovarea prin conținut. Acest lucru vă permite să îmbunătățiți și să vă păstrați prezența în motorul de căutare, prin a vă monitoriza conținutul, volumele de cuvinte cheie și traficul căutării și prin a identifica tendințele de căutări și comportamentul pe baza datelor.

  4. SilverTrack – SilverTrack este o altă opțiune gratuită, dar oferă analize avansate, cu exemple grafice detaliate și informații de pe pagina individuală despre ce vânzări și conversii fiți au produs domeniile dvs. pe site-uri separate. Inclus sunt rapoarte excelente despre cheie de căutare, cum ar fi clasamentul cuvintelor cheie sau venitul monetar generat de conținutul dvs. web.

  5. Clicky – Clicky este, de asemenea, un concurent direct al Google Analytics și oferă o gamă largă de rapoarte și date despre trafic, ce îl fac ideal pentru SEO. Printre numeroasele rapoarte, se remarcă și unul foarte interesant – accesări directe, care ajută la identificarea paginilor care rețin în mod normal atenția vizitatorilor, dar și a celor care oferă informații esențiale despre locurile dvs. preferate în căutări, cum ar fi indexarea motorului de căutare.

  6. Fully Cat – Fully Cat este o platformă separată și profesională care monitorizează, trasează și optimizează SEO. Acesta face ca să fie ușor să recunoașteți, să urmăriți și să îmbunătățiți locurile în care Google vă poziționează site-ul și cum acesta ajunge la utilizatorul final. Fully Cat este rapid, precis și flexibil și este compatibil cu majoritatea site-urilor, astfel încât acesta să vă îmbunătățească total viteza de încărcare a site-ului și să vă asigure că paginile dvs. se afișează corect în motoarele de căutare.

  7. AddSearch – AddSearch oferă un raport gratuit detaliat despre motorul dumneavoastră de căutare, cum ar fi producția și convertirea cuvintelor cheie și JSON-LD Structured Data.